شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
وزیر کشور مطرح کرد؛
عجب شیر پرس - وزیر کشور گفت: یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال است تا این افراد بتوانند راحت‌تر خدمات دریافت کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (سه‌شنبه) در افتتاح اتاق وضعیت جمعیت کشور و رونمایی از طرح‌ها و اقدامات فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال در پاسخ به پرسشی درباره نقش سازمان ثبت احوال در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه جوانی جمعیت اظهار داشت: ثبت احوال یکی از سازمان‌های بسیار مهم در تهیه آمار‌ها و تحلیل داده‌ها در راستای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری در جوانی جمعیت است.

وحیدی گفت: ثبت احوال به عنوان سازمان پیشرو اقدامات خوبی انجام داده و در دولت سیزدهم تحولات خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است.

وزیر کشور با اشاره به ایجاد زمینه آمارگیری ثبت‌مبنا گفت: این‌نوع آمارگیری از سال گذشته شروع به کار کرد و داشتن آمار‌های جمعیتی نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها دارد.

وی اضافه کرد: آخرین آمارگیری برای سال ۱۳۹۵ بوده است و طبیعتا اگر بتوانیم آمارگیری ثبت‌مبنا را تکمیل کنیم، می‌توانیم از  لحاظ آماری پیشرفت چشم‌گیری داشته باشیم.

وحیدی در پاشخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه‌ها تکالیف خود در راستای قانون جوانی جمعیت را اجرا می‌کنند، گفت: وزارت کشور تمامی وظایف خود در حوزه جوانی جمعیت را اجرا کرده است.

وحیدی درباره ارائه خدمات هوشمند به مراجعه کنندگان گفت: حرکت به سمت تحول هوشمند شروع شده و گام‌های خوبی برداشته شده و سازمان ثبت احوال تلاش می‌کند خدمات خود را در بستری هوشمند به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه با شروع کار دولت جدید  صدور حدود ۱۰ میلیون کارت ملی باقی مانده بود، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته این ۱۰ میلیون کارت صادر و توزیع شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال است تا بتوانند راحت‌تر خدمات دریافت کنند و تا ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

وزیر کشور درباره پایش آمار جمعیت در کشور گفت: تمام آمار‌ها در سطح استان‌ها و شهر‌ها آماده است.

وی در خصوص ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: امروز با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه، ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به راحتی کارت ملی دریافت کنند.

وی با اشاره به سامانه نشانی خاطرنشان کرد: مسئله ثبت نشانی جدید بسیار مهم است و کسانی که خانه خود را جابه‌جا می‌کنند باید نشانی جدید خود را ثبت کنند؛ سازمان‌های خدمات رسان نیازمند نشانی هر فرد برای تکمیل بانک‌های خود و ارائه خدمات به آن‌ها هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علی‌رغم تکلیف قانونی مبنی بر عدم دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه توسط بانک‌ها، اما همچنان این کار انجام می‌شود، گفت: ثبت احوال دستگاه خدمات دهنده است و آماده ارائه خدمات است و درخواست می‌کنیم مسئولین ذی ربط به این تکلیف قانونی عمل کنند و احراز هویت را توسط بانک‌های اطلاعاتی که متصل به سازمان ثبت احوال هستند، دریافت کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: