دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
در جمع اعضای ستاد انتخاباتی مطرح شد؛
عجب شیر ما - دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: در دور دوم ۱۱ شهرستان استان درگیر انتخاب نماینده مورد نظر خود برای راهیابی به مجلس خواهند بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، رضا استاد رحیمی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: دور دوم انتخابات در ۱۱ شهرستان و شش حوزه برگزار خواهد شد تا تکلیف ۹ نماینده باقی مانده برای راهیابی به بهارستان از این استان مشخص شود.

وی افزود: در دور اول شاهد مشارکت ۶۲ درصدی مردم استان و ۵۰.۶ درصدی حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر بودیم که در نهایت تکلیف ۱۰ نماینده مشخص شد که اعتبارنامه این افراد نیز صادر شده است.

استاد رحیمی در خصوص تعداد تعرفه های اخذ رای در استان نیز گفت: دو میلیون و ۵۵ تعرفه و برگه اخذ رای صادر خواهد شد که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۰ تعرفه مربوط به حوزه تبریز و بقیه مربوط به دیگر حوزه ها خواهد بود.

مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی افزود: همچنین یک هزار و ۸۵۵ شعبه اخذ رای در دور دوم فعالیت خواهند کرد که از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند.

وی ادامه داد: در دور دوم انتخابات همانند دور اول تلاش خواهیم کرد تا در راستای هر چه باشکوه تر برگزار کردن آن گام برداریم که در این دوره ۳۰ هزار نفر از عوامل مختلف اجرایی، امنیتی و قضایی مسئول برگزاری انتخابات خواهند بود.

نظارت بر روی تخلفات انتخاباتی افزایش می یابد

فرماندار تبریز نیز در این جلسه با اشاره ای به تحقق مشارکت حداکثری در استان گفت: خوشبختانه این انتخابات در نهایت سلامت و امنیت برگزار شد که این بار با توجه به کم بودن تعداد کاندیداها دقت و نظارت بر روی تخلفات احتمالی آن ها بیشتر خواهد بود.

رحیم شهرتی فر ادامه داد: تخلفات تبلیغاتی را بر اساس روند قانونی بررسی می کنیم که در این راستا در مرحله اول شکایت یا حاشیه ای نداشتیم که باید تلاش کنیم در صورت وجود هر گونه نقطه ضعف در دور اول، دور دوم را با قدرت بیشتری برگزار کنیم.

وی افزود: امیدواریم در مرحله دوم اخلاق انتخاباتی بین نامزدها به خوبی رعایت شود و این افراد اقدام به تخریب یکدیگر نکنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: