شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
عجب شیر پرس - فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوش مصنوعی یکی از مولفه‌هایی است که در حال کار بر روی آن هستیم و در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده‌ایم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش درباره برخی از تهدیداتی که کشورهای غربی انجام می‌دهند بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب اسلامی مدام در حال تهدید شدن بوده ایم و به خوبی می‌دانیم که این تهدید‌ها تهدیدات توخالی هستند. هر تهدیدی که این‌ها انجام می دهند ما یک راهی برای خنثی‌سازی تهدیداتشان باز می‌کنیم یعنی تهدیدات این‌ها را تبدیل به فرصت می‌کنیم.

او ادامه داد: مطمئن باشید که این‌ها اگر می‌توانستند به ما حمله می‌کردند؛ به قول فرمایش حضرت امام خمینی (ره) ممکن است دزدی سنگی پرتاب کند، ولی اینکه بخواهند وارد یک جنگ و یک رو در رویی با ما شوند امکان ندارد، زیرا این‌ها دکترین نظامی را به خوبی بلدند، طراحی عملیاتی را به خوبی می دانند و واقفند که اگر وارد جنگ با ما شوند در یک باتلاقی گرفتار خواهند شد و اینگونه نیست که مانند کشور‌های دیگر کشور ما را بزنند و خودشان می دانند که جان سالم به در نخواهند برد.

وی با اشاره به  استفاده از هوش مصنوعی در صنایع دفاعی دنیا اشاره کرد و ادامه داد: هوش مصنوعی یکی از مولفه‌هایی است که ما حدود ۳ است که در حال کار بر روی آن هستیم و کمیته‌های هوش مصنوعی نیز تشخیص داده ایم. درحال حاضر تسلیحات و تجهیزاتی داریم که با هوش مصنوعی کار می کنند. در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده ایم. خلبانی که می‌خواهد در شب پرواز کند و یا یک ماموریت عملیاتی انجام دهد قطعا از مسائل هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. در جنگ‌های سایبری و سایر مسائل هوش مصنوعی را در دستور کار اصلی خود قرار داده ایم. یک تکنولوژی بسیار به روز است  و یک ارتقای آینده نگری برای ما محسوب می شود.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین درباره رقابت کشورمان با سایر کشورهای پیشرفته در عرصه تجهیزات نظامی بیان کرد: همواره گفته ایم که کشور تراز ما آمریکاست، زیرا دشمن اصلی ما آمریکاست.البته ما رقابت نمی کنیم بلکه چشم انداز‌های خود را داریم و تهدیدات را رصد می کنیم. امروز همان آمریکایی که ابر قدرت است و بسیاری دیگر از کشور‌هایی که ابرقدرت هستند در حال رصد ما هستند و هر اقدامی که ما امروز انجام می دهیم آن‌ها بعدا وارد این اقدامات می شوند.

وی گفت: الان بسیاری از کشور‌های دوست ما می توانند از امکانات هوانیروز استفاده کنند و هرکجای جهان اگر نیاز به امکانات هوانیروز داشته باشد در خدمت عزیزان هستیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: