يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
عجب شیر پرس - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح یسنا برای ۲۷ هزار مادر شیرده در دهک‌های اول حمایتی در ۸ استان محروم کشور آغاز می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تشریح همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی با محوریت «مشارکت در زمینه ارائه بسته غذایی رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر با اولویت مادران دارای کودک زیر ۲ سال دهک یک درآمدی» و آغاز فاز اول این طرح بیان کرد: یکی از اهداف بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد عدالت اجتماعی است و از بدو تاسیس در حوزه تکافل اجتماعی اقدامات موثری انجام شده است. این خدمات در جای جای این مرز و بوم قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: ایجاد نهاد‌های حمایتی، توسعه تشکل‌های مردمی و کمک نهاد‌های انقلابی بستر عدالت گستری ایران را توسعه داده و طعم شیرین عدالت را به کام نیازمندان چشانده است. اقدامات خوبی از جمله طرح یارانه معیشتی، تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان در کمیته امداد و بهزیستی و طرحی که از چند روز پیش درباره کودکان ۶ ماه تا ۵ سال انجام شده، در راستای ایجاد عدالت اجتماعی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح یسنا با ابتکار آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی آغاز شده است، یادآور شد: این طرح با اقدام آستان قدس رضوی و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و قرارگاه امام حسن مجتبی و... صورت گرفته است. بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در گام اول برای اجرای این طرح و حمایت از ۲۷ هزار مادر شیرده در دهک‌های اول حمایتی در ۸ استان محروم کشور صرف می‌شود. این گام نخست است. عهد می‌بندیم که گام‌های بعدی را بلندتر برداریم و اقدامات موثرتری انجام دهیم.

مرتضوی همچنین در حاشیه این نشست بیان کرد: با ابتکار خوب و خرد جمعی که بسترساز آن آستان قدس رضوی بوده است، طرحی نو در حوزه تکافل اجتماعی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و طرح جوانی جمعیت و حمایت از مادران شیرده آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۸ استان کشور اجرا می‌شود، استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام را از جمله این استان‌ها عنوان کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در گام نخست، ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر شیرده که در گروه دهک اول دهک‌بندی‌ها قرار دارند، مشمول طرح می‌شوند، گفت: در بازه زمانی ۶ ماهه و برای هر کدام از مادران شیرده تا سقف ۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود، البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود، اما صرفا مجاز به خرید کالا‌های تعریف شده هستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه این طرح ۶ماهه است، گفت: امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که عمل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز طرح آغاز می‌شود، گفت: بخش اعظمی از منابع توسط آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و بخشی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت تعاون تامین می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: