شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
عجب شیر پرس - یک متخصص و جراح چشم، اقدامات قبل از عمل لیزیک چشم و عوارض آن را تشریح کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، بهنام غفارزاده با بیان اینکه عمل لیزیک چشم برای افراد بالای ۲۰ سال توصیه می‌شود، گفت: ممکن است در زنان و دختران ضعف بینایی تا ۲۵سالگی پیشرفت کند بنابراین تا یکسال باید شماره چشم ثابت باشد تا این عمل انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: لیزیک یک عمل زیبایی محسوب می‌شود اما در شرایط خاص مانند مواردی که یک چشم ضعیف و دیگری سالم باشد و یا مواردی که نگهداری عینک برای فرد سخت باشد، عمل لیزیک یک عمل درمانی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه عمل لیزیک چشم انواع مختلفی دارد، گفت: عمل لازک چشم مدت‌ها قبل منسوخ شده و عمل‌های موجود پی‌آرکی هستند که با تراش سطحی، لیزر به لایه بیرونی چشم برخورد کرده و شماره‌های چشم را برمی‌دارد.

غفارزاده با بیان اینکه تا زمانی که ضخامت قرنیه و معاینه چشم اجازه دهد عمل لیزیک تا شماره ۱۰ قابل انجام است، خاطرنشان کرد: این عمل محدودیت سنی نداشته و در سن‌های بالا هم انجام می‌شود.

وی افزود: برداشتن عینک به جز روش پی‌آرکی با تکنولوژی‌های جدیدی انجام می‌شود. روش جدید فمتولیزیک، همان پیشرفته لیزیک قدیم است.

وی با بیان اینکه پی‌آرکی همراه با درد بوده و مدتی چشم‌ها تار است که باید از عینک آفتابی استفاده شود، گفت: با این عمل فرد تا مدتی در برخی کارها محدودیت دارد و  تا پنج ماه طول می‌کشد تا بینایی بهبود یابد.

وی به جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری جراحی با عنوان فمتواسمایل اشاره کرد و افزود: این عمل بدون ‌استفاده از تیغه و ایجاد برش یا تغییراتی در چشم انجام می‌شود به همین دلیل نسبت به روش‌های دیگر درد، خشکی و احتمال برگشت کمتری دارد و برای کسانی که هزینه برایشان مهم نیست روش ارجحی می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای برداشتن عینک در افراد با سن بالا از لنزهای داخل چشم استفاده می‌شود، گفت: در تکنولوژی جدید لنزهای سه کانونه وجود دارد که فرد به خوبی دور و نزدیک را می‌بیند که روش بهتری است، چون ممکن است در سنین بالا آب مروارید داشته باشند.

وی ادامه داد: بروز عوارض خشکی چشم، عفونت و برگشت در برخی موارد دیده می‌شود .

وی ادامه داد: برگشت چشم به حالت قبلی در برخی افرادی که شماره‌ی چشم و آستیگماتیسم بالایی دارند و افرادی که دوربین هستند اتفاق می‌افتد و در بعضی از افراد که در سن پایین عمل می‌کنند چشم در حال ضعیف شدن است اما فکر می‌کنند که برگشت دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: