شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
عجب شیر پرس - مربی سابق تیم ملی گفت: به اعتقاد من عملکرد تیم ملی با هدایت قلعه‌نویی تا به امروز راضی‌کننده است و امیدوارم تا شروع جام ملت‌ها شرایط به حد ایده‌آل برسد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حسین فرکی در ارزیابی از عملکرد تیم ایران برابر ازبکستان اظهار کرد: نتیجه بازی نشان داد که دو نیمه متفاوت داشتیم. هر چند شروع خوبی داشتیم و در نیمه اول ۲ گل به ثمر رساندیم اما در نیمه دوم دچار سردرگمی شدیم و کیفیت خوبی از نظر بازی ارائه ندادیم که البته این موضوع جای بررسی و ارزیابی کارشناسی از سوی کادر فنی دارد.

وی گفت: هر چند این گونه حرکت سینوسی نگران کننده است اما به اعتقاد من عملکرد تیم ملی با هدایت قلعه نویی تا به امروز راضی کننده است و امیدوارم تا شروع جام ملت‌ها شرایط به حد ایده‌ال برسد.

این مربی فوتبال درباره ضعف تیم ملی برابر ازبکستان تصریح کرد: در نیمه اول با توجه به این که در خانه حریف بازی می‌کردیم عملکرد بازیکنان راضی‌کننده بود اما در نیمه دوم شرایط متفاوت شد و نبود برخی از بازیکنان کلیدی و آسیب‌دیدگی‌ها روند بازی را بهم زد و به حریف کمک کرد تا تلاشش را بیشتر کند و شکست را با نتیجه مساوی تغییر دهد.

فرکی اضافه کرد: فوتبال نسبت به گذشته تغییر کرده و نباید تیم‌ها را دست کم گرفت، ازبکستان چند سالی است که پیشرفت خوبی در فوتبال کرده و باید با برنامه برابر چنین تیم‌هایی بازی کرد تا نتیجه را به راحتی واگذار نکنیم.
ازبکستان مانند هنگ کنگ مزاحمتی برای ایران نخواهد داشت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امتیاز از دست رفته قابل جبران است یا خیر؟ تصریح کرد: جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و از گروه خود به راحتی صعود می‌کنیم. در ادامه بازی‌ها یک بازی با ترکمنستان داریم که به راحتی شکست می‌دهیم و در بازی برگشت نیز ازبکستان همانند هنگ کنگ مزاحمتی برای تیم ملی نخواهد داشت.

این پیشکسوت فوتبال گفت: در جام ملت‌ها حریفان آسیایی همچون عربستان، ژاپن، کره، استرالیا و ... بازی نزدیکی به هم دارند و کمی غفلت سبب می‌شود تا تمرکز  خود را برابر این تیم‌ها از دست بدهیم. بنابراین در جام ملت‌ها مدعی زیاد است و باید خود را به خوبی تجهیز کنیم.

فرکی اظهار کرد: در نیمه اول بازیکنان کیفیت واقعی خود را اراوه کردند و توانستند ۲ گل به ثمر برسانند که البته می‌توانستند گل های بیشتری را وارد دروازه حریف کنند. در نیمه دوم چون بازیکنان تمرکز کافی نداشتند سبب شد اشتباه کنند و ازبکستان از این اشتباه به خوبی استفاده کرد. در حقیقت عدم تمرکز بازیکنان سبب شکست تیم ما شد.
برای آینده باید جوانگرایی کنیم

وی در پایان با بیان این که بعد از جام ملت‌ها باید در تیم جوانگرایی شود، افزود: اگر قرار به جوانگرایی در تیم ملی است بعد از جام ملت‌ها باید این اتفاق رخ دهد. در شرایط کنونی نتیجه نسبت به جوانگرایی در اولویت است. بنابراین برای آینده فوتبال حتما بعد از جام ملت‌ها باید در تیم جوانگرایی صورت بگیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: