يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
عجب شیر پرس - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز از آزادسازی ۲ هکتار از معادن غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای پورحیدری اظهار کرد: حفظ ذخایر طبیعی و پوشش گیاهی مرتعی در شهرستان تبریز نقش مهمی را در کنترل بحران ریزگرد‌ها و آلاینده‌های جوی و مخاطرات سیل و خشکسالی همچنین کنترل فرسایش خاک و هدررفت آب  دارند.

وی گفت: هرگونه بهره‌برداری غیر اصولی از معادن منجر به حذف گونه‌های گیاهی مرتعی و هدررفت منابع پایه و در نهایت تحمیل خسارات جبران‌ناپذیر زیست محیطی بر پیکر جوامع انسانی خواهد شد.

آقای پورحیدری یادآور شد: لزوم حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به‌ عنوان سرمایه‌های ارزشمند ملی کشور که نقش بسزایی در بقای حیات جوامع بشری نسل حاضر و نسل‌های آینده را بر عهده دارند امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح پایش معادن و کنترل فعالیت‌های معدنی در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز در حال انجام می‌باشد که در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیرمجاز و مازاد بر مجوز صادره برابر با قانون و مقررات جاری رفتار خواهد شد.

آقای پورحیدری افزود: فعالیت‌های معدنی بخشی از اقتصاد کشور محسوب می‌گردد که می‌بایست هرگونه بهره‌برداری از آن‌ها به صورت پایدار و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه صورت گیرد و نباید در تقابل با منابع طبیعی و محیط زیست قرار گیرند.

وی در ادامه بر لزوم اجرای طرح احیا و بازسازی معادن متروکه تاکید کرد و گفت: امسال برای اولین بار تعداد قابل توجهی از این نوع معادن در شهرستان تبریز در حال احیا و بازسازی هستند.

آقای پورحیدری متذکر شد: اجرای مستمر طرح احیا و بازسازی معادن مستلزم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی می‌باشد که باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: