دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
عجب شیر پرس - وزیر آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه طرح‌های خوبی برای ریشه‌کنی کمبود معلم در کشور دارد و در تلاش است این معضل را با همکاری سازمان‌ برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و مجلس شورای اسلامی به‌طور اساسی برطرف کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی درباره چرایی معضل کمبود معلم در برخی مدارس کشور گفت: یکی از مشکلات در این بخش مربوط به مباحث سنواتی است که قریب به دو دهه با آن دست به گریبان بوده و به جای اینکه آن را برطرف کنیم، مشکلات را به دولت بعدی منتقل کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این دولت با وجود همه تنگناها و فشارها مصمم است که مشکل کمبود معلم در کلاس‌های درس را به دولت بعد منتقل نکرده و آن را برطرف کند.

صحرایی با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما در این بخش مربوط به تقویت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و موضوع تربیت معلم به کمک دانشگاههای دیگر است، بیان کرد: همچنین استخدام معلمان باید با فاصله زمانی مناسب و برآورد دقیق انجام شود. بنابراین هم وزارت آموزش و پرورش و هم سازمان اداری و استخدامی به کمک سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی طرح های خوبی را برای ریشه کن کردن کمبود معلم در کشور دارند تا به یاری خداوند و کمک نمایندگان مجلس این معضل به طور اساسی برطرف شود.

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به کمک سایر دستگاه‌ها قادر به رفع مشکلات در زمینه کمبود معلم در کلاس‌های درس خواهد بود، گفت: آموزش و پرورش هیچ وقت دوست نداشته که کلاس درسی بدون معلم بماند و کمبود معلمی داشته باشد. بنابراین این قول را می‌دهیم که نگذاریم کمبود معلم ایجاد شود. با این حال این وعده زمانی محقق می شود که آنهایی که پشتیبان آموزش و پرورش هستند به وظایف خود به درستی عمل کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: