دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
عجب شیر ما - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی خبر داد و بر ضرورت تسریع در اجرای آن تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رضا رحمانی  در بازدید از محل مکان یابی شده برای اجرای این شهرک، اظهار کرد: شهرستان اسکو از ظرفیت ویژه ای برای توسعه صنایع دستی برخوردار است و در کنار آن مردم سخت کوش آن توانمندی بالایی در تلاش برای توسعه شهرستان دارند که باید از این مزیت ها به نحو شایسته ای بهره برداری شود.
وی افزود: ایجاد شهرک صنعتی در اسکو یکی از خواسته های مردم این شهرستان و در عین حال از ملزومات توسعه آن به شمار می رود که با وجود پیگیری های مکرر و قول های مساعدی که در این زمینه داده شده بود، تاکنون اجرایی شدن آن با وقفه مواجه شده است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رود راه اندازی شهرک صنعتی اسکو در اولویت مدیریت شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گیرد.
رحمانی اضافه کرد: ایجاد این شهرک همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و نقش مهمی در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی برای منطقه ایفا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید اظهار کرد: زمین موجود در 36 هکتار مکان یابی شده و اقدامات اولیه مطالعاتی نیز در آن صورت پذیرفته است، اما به دلیل مسایل زیست محیطی عملیات اجرایی آن با وقفه مواجه شده است.
مرتضی نیرومند اسکویی افزود: مسایل زیست محیطی این شهرک به سازمان حفاظت محیط زیست منعکس شده و سعی می شود تا در سریع ترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن شروع شود.
وی افزود: احداث شهرک صنعتی در اسکو از تکالیف شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی بوده و تلاش می کنیم تا نواقص سال های گذشته را امسال جبران کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: