دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
عجب شیر پرس - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: نیمه نخست امسال در مجموع ۱۷۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بدون بهره‌ به مددجویان تحت پوشش در این شهرستان پرداخت شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمد نوذری روز پنجشنبه اظهار کرد: این تسهیلات از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان متقاضی و برای بخش‌های کارگشایی، اشتغال، مسکن و ودیعه مسکن و کارهای درمانی پرداخت شده است.

وی افزود: با پرداخت این میزان اعتبار، برای ۱۸۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شده که پس از توانمندسازی، شرایط خارج شدن از چتر حمایتی برای آنان فراهم خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اضافه کرد: امسال در مجموع حدود ۵۹۰ میلیارد ریال پرونده پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

نوذری ادامه داد: علاوه بر پرداخت تسهیلات از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، به مددجویانی که متقاضی تسهیلات کارگشایی و ودیعه مسکن با کارمزد چهار درصد از سایر بانک‌ها نیز باشند، معرفی‌نامه ارائه می دهد.

وی بیان کرد: امسال همچنین ۱۷ پنل خورشیدی برای مددجویان این نهاد با اولویت افراد سالمند در مناطق روستایی در بخش مرکزی و خلیفان اهدا شده است.

وی افزود: در قالب این طرح هر پنل خورشیدی که ظرفیت تولید پنج کیلووات ساعت برق دارد، به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده و اداره برق نیز به مدت ۲۰ سال برق تولیدی را به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات کمیته امداد امام (ره) وام پرداخت خواهد ‌شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد بیان کرد: اجرای این طرح به منظور استفاده بهینه از انرژی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان کمیته امداد منطقه است.

وی از افراد تحت پوشش این کمیته خواست برای دریافت و نصب پنل‌های خورشیدی به اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد مراجعه کنند.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر در قالب ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار زیر چتر حمایتی کمیته مداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: