دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
عجب شیر پرس - فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ۵۸ تن چوب قاچاق از سه دستگاه خودرو کمپرسی، تریلی و کامیون در این شهرستان کشف و سه نفر در این رابطه دستگیر شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سرهنگ یوسف اشرفی روز شنبه اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه منگور شرقی و کشکدره این شهرستان حین گشت زنی به سه دستگاه خودرو کمپرسی، تریلی و کامیون به ظن حمل چوب قاچاق مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، ۵۸ تن چوب به صورت قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی که ارزش آن طبق نظر کارشناسان بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برآورد شده، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: در این خصوص سه متهم دستگیر و با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ اشرفی ادامه داد: قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد و از شهروندان درخواست داریم که در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات وابسته به آن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

هفته پیش نیز یک انبار ۱۰ تنی چوب قاچاق در بوکان در جنوب آذربایجان غربی کشف و ضبط شده بود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: