يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
عجب شیر پرس - نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس آمارها اتفاقات بسیار مثبتی در مراغه به وقوع پیوسته و دولت سیزدهم با وجود شرایط بد اقتصادی در این شهرستان روسفید است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «علی علیزاده» روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان به تزریق قطره‌چکانی اعتبارات به آزادراه مراغه – هشترود قبل از دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: طی همین ۲ سال گذشته بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این آزادراه هزینه شده است.

وی ادامه داد: تحول در گازرسانی، توسعه امکانات درمانی، تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی و معجزه در حوزه راهداری نیز بخشی از اتفاقات مثبت این شهرستان در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ هکتار زمین برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی تملک، و گاز مورد نیاز شهرک صنعتی تا ۲۵ سال آینده تامین شده، تصریح کرد: اتفاقات حوزه راهداری مراغه به معجزه شباهت دارد و علاوه بر اجرای ۹ دستگاه پل، بیشترین حجم احداث راه روستایی استان در مراغه به وقوع پیوسته است.

«علیزاده» به برخی از موفقیت‌های حوزه کشاورزی شهرستان هم اشاره و بیان کرد: ۹۰ واحد مرغداری غیرفعال در مراغه و عجب‌شیر وجود داشت که طی یکی دو سال گذشته و در سایه طرح تولید قراردادی که اجرای آن از مراغه آغاز شد، به چرخه تولید بازگشتند و این طرح از مراغه به کل کشور تعمیم یافت.

وی تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مراغه کارهای بسیار بزرگی در دولت سیزدهم انجام داده‌اند و در برخی از موارد نیز بنده یا فرماندار کمک کرده‌ایم تا خدمترسانی بی‌منت به مردم ادامه یابد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر این را هم بیان کرد که نیابد برخی‌ها با بی‌انصافی عملکردها را زیرسئوال ببرند و اضافه کرد: اتفاقات مثبت این شهرستان مدیون زحمت مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و تاثیر برخی از کارهایشان در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به زودی در مراغه برگزار می‌شود

معاون استاندار و فرماندار مراغه نیز گفت: نماینده مردم این حوزه انتخابیه یکی از دو ناظر مجلس در شورای توسعه و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی است و همین مزیت، فرصتی برای برگزاری جلسه بعدی این شورا در مراغه فراهم کرده است.

داود اسدیان، فرماندار مراغه در جلسه شورای اداری شهرستان

«داود اسدیان» از مسئولان ادارات شهرستان خواست تا جذب اعتبارات تملک دارایی‌ها را پیگیری کنند و افزود: عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهند در جلسه بعدی شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان به میزبانی مراغه بررسی می‌شود.

وی همچنین پیگیری مسئولانه تا زمان تکمیل طرح‌ها را ضروری خواند و افزود: همراهی و همکاری بین‌دستگاهی نیز در این مسیر بسیار موثر است.

فرماندار مراغه از چندین طرح در حال اجرا از جمله «لجستیک پارک»، «انتقال پساب کاوه سودا»، «تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری» و «جبران کمبود فضاهای آموزشی» هم یاد کرد و افزود: رفع موانع پیش‌روی این طرح‌ها باید در دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود.
سکوت مدعیان حقوق بشر تاسف‌بار است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: وحشیانه‌ترین جنایت‌های بشری از جمله بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه در مقابل دیدگان مدعیان حقوق بشر اتفاق می‌افتد و آنان متاسفانه نه تنها سکوت کرده‌اند بلکه از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

«اسدیان» با بیان اینکه صهیونیست‌ها بمب یک تنی روی سر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه می‌ریزند، اظهار کرد: مسلمانان جهان به صورت متحد باید در برابر نسل‌کشی مردم بی‌دفاع غزه موضع بگیرند.

وی این را هم بیان کرد: نیروهای نظامی رژیم جعلی اسراییل توان رودرویی زمینی با مبارزان فلسطینی را ندارند و به همین خاطر به حمله هوایی روی آورده‌اند اما به حول و قوه الهی نفس‌های آخرشان را می‌کشند.
امکانات مراغه برای برگزاری انتخابات سالم بسیج شود

فرماندار مراغه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری طی اسفند سال جاری هم اشاره و بیان کرد: تمام امکانات شهرستان بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات باید برای برگزاری یک انتخابات سالم بسیج شود.

«اسدیان» افزود: ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت امروز به صورت غیرحضوری آغاز شد و تا ساعت ۱۸ سوم آبان سال جاری ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: مسئولان ادارات دولتی طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات حق ندارند تا در ساعات اداری یا با توسل به موقعیت اداری و سازمانی خود وارد تبلیغات انتخاباتی شوند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

شهر درگیر مسایل حاشیه‌ای است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه به اختلاف نظر اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص انتخاب شهردار چهل‌وهشتم اشاره و بیان کرد: متاسفانه شهر در طول پنج ماه گذشته درگیر مسایل حاشیه‌ای بوده و همین موضوع سرعت اجرای طرح‌ها را پایین آورده و ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش است.

«اسدیان» برگزاری جلسه اخیر هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر مراغه با اعضا را یادآوری و تاکید کرد: انتظار مردم و هیئت تطبیق از اعضای شورا انتخاب شهردار است و در غیر اینصورت به صورت قانونی برخورد خواهد شد.
«مروتی» تمام توان خود را به کار گرفته است

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن واکنش به مسایل حوزه مدیریت شهری، سرپرست شهرداری را «شهردار» خطاب کرد و گفت: «شهرام مروتی» در طول پنج ماه گذشته تمام توان خود را به کار گرفته است و با انتقادها از عملکرد وی در این دوره گذار موافق نیستم.

«علی علیزاده» افزود: اختلاف‌نظرهای اعضای شورا در مراغه کمی غیرعادی به نظر می‌رسد اما ذات این مجامع مردمی همین بوده و اختلاف‌نظر طبیعی است.

وی تاکید کرد: مهم این است که نهادهای دیگر وارد نشوند و در مسایل شورا دخالت نکنند تا اعضا بتوانند آزادانه و بدون هیچ فشاری، شهردار مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.
مسئولان مراغه عاقبت‌نگر باشند

نماینده مردم آذربایجان‌‍‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز با قرائت حدیتی از امام صادق (ع)، مسئولان شهرستان را به دقت در تبعات تصمیم‌هایشان فراخواند و گفت: مسئولان در مسیر خدمتگزاری عاقبت‌نگر باشند.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: هر اداره و نهادی با فرار از روزمرگی باید برنامه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تاثیر برخی از تصمیم‌های مسئولان ممکن است چند سال بعد مشخص شود، اضافه کرد: باید با تدبیر عمل شده و برای انجام کارهای اساسی برنامه‌ریزی شود.

وی به شهادت زنان و کودکان مظلوم غزه اشاره و بیان کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مردم غزه سکوت کرده‌اند و رییس‌جمهور آمریکا که کشورش را متمدن می‌داند، ادعا می‌کند که بیمارستان غزه را خود فلسطینی‌ها زده‌اند در حالی که شدت انفجار به خوبی گویاست و نقش صهیونیست‌ها را به خوبی آشکار می‌کند.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه خون مظلومان روی زمین نخواهد ماند و ریشه اسراییل قطع خواهد شد، تصریح کرد: مظلومان غزه در یک باریکه زندانی هستند و حتی مصر به عنوان یک کشور مسلمان اجازه نمی‌دهد کمک‌های بشردوستانه به غزه برسد.

 این جلسه «رضا عبدی» به عنوان رییس جدید تامین اجتماعی مراغه معرفی و جایگزین «ناصر قادری» شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: