شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خبر داد؛
عجب شیر پرس - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از راه‌اندازی واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و زنان در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به برگزاری مرحله جدید پویش کودکان سایبری، گفت: بیشترین دغدغه و کار اصلی پلیس فتا در رابطه با استفاده کودکان از فضای مجازی است به نحوی که پلیس فتا در سنوات گذشته در این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و سعی داشت در این خصوص به کار علمی و فرهنگی دست یابد. در همین راستا نیز پویشی به نام پویش کودکان سایبری راه اندازی شد و سعی کردیم تا فرهنگ‌سازی عمیقی در این خصوص صورت بگیرد که خوشبختانه عموم مردم مثل همیشه با ما همراه بودند و اصطلاحا شکاف دیجیتالی که بین والدین و فرزندانشان وجود دارد را به حداقل خود رساندیم.

معظمی گودرزی ادامه داد: در همین راستا در پلیس فتا واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و بانوان را راه‌اندازی کردیم چرا که جامعه هدف این مجرمان همین گروه خاص هستند و نیاز است که جرائم مرتبط با این قشر به صورت خاص هم رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در سنوات قبل هم تاکید می‌کردیم که در فضای مجازی محدودیت سنی وجود دارد و با پیشرفته شدن تکنولوژی و شرایط آن زمان در همه گیری بیماری کرونا شاهد این بودیم که فرزندان ما بیشتر وارد این فضا شدند و عملا بحث آموزش و ارتباطات به فضای مجازی وابسته شد؛ فضایی که متاسفانه خیلی از فرزندان ما آشنایی و سواد لازم را برای حضور در آن نداشتند و شرایط استفاده از آن را هم نمی‌دانستند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: بر همین اساس خیلی از فرزندان آسیب دیدند و گا‌ها این آسیب‌ها واقعا جبران ناپذیر بود، ولی در طول این مدت بررسی‌های ما هم بیشتر شد و بر اساس سناریو‌هایی که اتفاق می‌افتاد ما هم اطلاع رسانی‌های خود را انجام دادیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: