شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
رئیس دانشگاه پیام نور تیران:
عجب شیر پرس - رئیس دانشگاه پیام نور تیران گفت: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و کارکنان مدیریت شهری مفاهیم مدیریت محلی را در این دانشگاه می‌آموزند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمدابراهیم ایرج‌پور با اشاره به خدمات علمی دانشگاه پیام‌نور مرکز تیران برای این منطقه، اظهار کرد: این دانشگاه علاوه بر ارائه خدمات علمی به دانشجویان، خدمات آموزشی، پژوهشی و علمی در شهرستان ارائه می‌دهد که دوره‌های ضمن خدمت از جمله آن است. دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و پرسنل مدیریت شهری مفاهیم مرتبط با اداره شهر و روستا را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها در ارتقای دانش و مهارت آنان مؤثر است، تصریح کرد: علاوه بر بازآموزی و یا آموزش تخصصی، مدرک ضمن خدمت نیز برای آنان صادر خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اضافه کرد: وجود سه شهر و ۴۰ روستا در این خطه، جمعیت زیادی را برای فراگیری مهارت‌های مدیریت محلی تشکیل داده و افراد با کسب مهارت در این خصوص علاوه بر تجربه میدانی خود در خدمت‌رسانی موفق خواهند بود.

ایرج‌پور به سه رشته حسابداری، برنامه‌ریزی شهری و توسعه شهری در مقطع فوق‌لیسانس اشاره کرد و گفت: وجود این سه رشته تحصیلی در پیام‌نور تیران فرصت خوبی برای ارتقای تحصیلات پرسنل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور تیران، یادآور شد: رشته روزنامه‌نگاری در مقطع کارشناسی ارشد برای این مرکز پیش‌بینی‌شده که از سال آینده دانشجو می‌پذیرد و افراد علاقه‌مند بر اساس کنکور سراسری می‌توانند این رشته را انتخاب کنند.

وی شمار دانشجویان این مرکز را ۱۰۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: رشته‌های تحصیلی این دانشگاه امسال در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد و هیچ یک از رشته‌های آن حذف نشده است.

به گفته ایرج‌پورْ رشته‌هایی که زیر ۴۰ درصد دانشجو داشته‌اند از لیست جذب دانشجو مراکز علمی و دانشگاهی در دفترچه سازمان سنجش حذف شده که در دانشگاه تیران به دلیل حجم بالای دانشجو حذف رشته تحصیلی نداشته‌ایم.

وی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی را یک سودا در سر بسیاری از خانواده‌ها بیان کرد و افزود: دانشگاه پیام‌نور نیز دارای مدرک معتبر و با ظرفیت بالای علمی است و نباید به خاطر دولتی بودن یک دانشگاه، سختی‌های مسیر و اقامت در یک استان دیگر را پذیرفت در حالی که دسترسی آسان به دانشگاه‌های پیام‌نور وجود دارد.

به اعتقاد رئیس دانشگاه پیام‌نور تیران، تحصیل آسان و ارزان قیمت در دانشگاه پیام‌نور با وجود اعتبار مدرک در حد دانشگاه‌های دولتی یک فرصت برای تحصیل مردم در رشته‌های مختلف است.

ایرج‌پور ادامه داد: پذیرش دانشجویان لیسانس پیام‌نور در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل دانش بالا و کتاب محور بودن افراد، بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور تیران، خاطرنشان کرد: تیم علمی دانشگاه برای انجام پژوهش و ارائه راهکارهای علمی در حل معضلات شهرستان منسجم شده و اعلام آمادگی کرده تا فاصله بین بدنه اجرایی مدیریتی و جایگاه علمی و پژوهشی را کاهش دهد.

وی مغفول ماندن این فرصت را آسیب جدی برای شهرستان بیان کرد و گفت: راهکارهای علمی و پژوهشی گره‌گشایی از مشکلات را تسهیل می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: