شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
عجب شیر پرس - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از تخصیص ۲۵ درصدی تسهیلات اشتغالزایی به تعاونی ها با دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی صادر کردیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ با هدف تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک راه‌اندازی شد. صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، صندوقی دولتی است که تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت تعاونگران و شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.

در حال حاضر ۷۰ درصد از منابع این صندوق سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌هاست که ضامن آنها نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود.
بر اساس گزارش ها صدور ضمانت‌نامه‌های این صندوق در سال گذشته از رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده و به عدد ۳۷۰۴ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین ضمانت نامه های صادره صندوق به تفکیک طرح ۴۹.۹ درصد ایجادی، ۱۷.۶ درصد بهره‌برداری و ۳۲.۵ توسعه‌ای و به تفکیک اقتصادی ۵۶ درصد خدمات، ‌۴۲ درصد صنعت و ۴۰ درصد کشاورزی است.

البرز محمدی _ مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در این باره می‌گوید: سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای شرکت‌های تعاونی صادر کردیم و ضمانت شرکت‌های تعاونی در سطح کشور رشد خوبی داشته است.
به گفته وی، بیشترین تمرکز صندوق ضمانت بخش تعاون در حوزه کارهای مبتنی بر زنجیره ارزش به ویژه در بخش کشاورزی است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون همچنین با اشاره به رونمایی سامانه مدیریت خدمات برخط صندوق در سطح کشور اظهار کرد: این سامانه شامل سامانه رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی و سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون است.
محمدی از تخصیص ۲۵ درصدی تسهیلات اشتغالزایی به شرکت‌های تعاونی در هفته تعاون خبر داد که با دستور رئیس جمهور در شورای عالی اشتغال تصویب شد.
صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با هدف اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و حمایت از اکوسیستم تعاون تأسیس شد.
صدور ضمانت‌نامه تا سقف ۲۱۰ میلیارد ریال، تضمین ۱۰۰ درصدی طرح‌های دانش‌بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال، تضمین اصل و سود تسهیلات خُرد برای بانوان، کاهش ۶۰ درصدی کارمزد برای تعاونی‌ها و طراحی بسته ویژه برای تعاونی‌های صادرات‌محور از مهم‌ترین اقدامات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در سال ۱۴۰۱ بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: