شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
نماینده مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی یارانه نان موجب صرفه جویی ۱.۵ میلیون تنی برابر با ۵۵۰ میلیون دلار در واردات گندم شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا عباسی اظهار داشت: اقدامات دولت در هوشمند سازی نظام اعطای یارانه‌های حمایتی سبب شد تا نیاز نانوایی‌ها به آرد روزانه مشخص و نظامند شود.

وی افزود: با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور سالانه به حدود ۱۲ میلیون تن گندم نیاز داریم.

وی بیان کرد: قبل از اجرای طرح هوشمند سازی گندم تولیدی به عنوان خوراک دام استفاده یا قاچاق می شد، اما با اجرای طرح هوشمند سازی مصرف آن تحت کنترل درآمد و جلوی انحراف گرفته شد.

عباسی اظهار داشت: دولت بنا نداشت که محدودیت ایجاد کند یا قیمت را بالا ببرد فقط مقرر شد خرید نان از طریق کارت خوان هایی باشد که به سیستم مرکزی متصل است .

وی افزود: بنابراین نیاز هر نانوایی براساس فروش آن مشخص می‌شود که چقدر نیاز روزانه به آرد دارد و آردی که خمیر و تبدیل به نان می شد ملاک تخصیص سهمیه آرد قرار گرفت و جلوی انحرافات گرفته شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اجرای این طرح سالانه نیاز به گندم وارداتی یک و نیم میلیون تن کاهش یافت. سهمیه هر نانوایی براساس مقدار نانی که به مردم تحویل داده می شود، تعیین شد.

وی گفت: صنف و صنعت سهمیه آرد جدا دارند که از نانوایی ها نباید تهیه کنند تا در این نانوایی ها مشکل کمبود آرد بوجود نیاید .

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کاهش سالانه یک و نیم میلیون تن واردات گندم حدود ۵۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد .

وی ادامه داد: شفافیت در تمام زنجیره ها باید ایجاد شود چراکه محدودیت را قایل نیستیم و اگر کسی خطایی در بخش نان داشت باید رسیدگی شود چراکه عده ای می خواهند با نان مردم بازی و آن را به نفع خود تمام کنند .

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص نهضت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز بیان کرد: یکی از مشکلات در کشور آفت ها ، آسیب ها و فسادی بود که در کسب و کارها ایجاد شده بود و این مجوزها ابزاری برای امضاهای طلایی برای عده ای خاص بود.

عباسی توضیح داد: چون محدودیت و انحصاری وجود داشت و برخی از مدیران چندان دقت نداشتند، مجوزهای کسب و کار با امضاهای طلایی خرید و فروش می شد .

عباسی گفت: نهضت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مجلس شروع و دولت حمایت کرد بطوری که صدور مجوزها به ۲ دسته مجوزهای ثبت محور و تایید محور تقسیم شد .

وی اضافه کرد: اکنون تا سه ماه مشخص می شود که مجوز ارایه می شود یا نه ؟ درحالی که در گذشته برخی افراد تا سه سال نیز به دنبال مجوز بودند .

عباسی تاکید کرد: با این اقدام جلوی فساد گرفته شد و امید هم در متقاضیان مجوز بوجود آمد بطوریکه پس از سه ماه تعیین تکلیف می شوند تا اگر امکان دریافت مجوز را ندارند به سراغ فن دیگری بروند .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: