يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
عجب شیر پرس - فرماندار مشگین‌شهر گفت: در اثر سیلاب و بارش رگباری دیشب ۱۴ روستا در این شهرستان دچار خسارت شد که میزان خسارت‌های وارده در حال ارزیابی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شهرام محمدی روز چهارشنبه افزود: روستای کوجنق ، جبدرق ، توبنق ، دوست بیگلو ، صاحب دیوان ، خان کندی ، صاحبلو ، سانباز ، آق دیوار ، کمچوبه مرادلو ، نیاز سویی ، مشیران ، قره آغاج کلان و ساری‌خانلو از جمله روستاهای خسارت دیده از سیلاب است که نیروهای امدادی در حال کمک‌رسانی به اهالی این روستاها هستند.

وی اظهار کرد: در اثر بارش‌های رگباری و سیلاب ، برق و گاز این روستاها قطع و با تلاش نیروهای اداره برق ، هلال احمر و اعضای ستاد بحران برق این روستاها برقرار شد.

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: همچنین در اثر سیلاب راه روستای کوجنق و خان کندی مسدود شد که با استقرار نیروهای امدادی، راه این روستا بازگشایی شد و هم‌اکنون عبور و مرور در این روستا برقرار است.

محمدی با بیان اینکه تمامی زراعت به‌ویژه زراعت برنج در این روستاها دچار خسارت شده است، افزود: در این سیلاب معابر روستایی خان کندی و کوجنق دچار آسیب شده و بخشی از آسفالت روستای کوجنق هم از بین رفته که در حال بازسازی است.

فرماندار مشگین‌شهر اظهار کرد: تیمی از سازمان جهاد کشاورزی ، هلال احمر ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیریت بحران در روستاهای سیل‌زده مستقر شدند و در حال کمک‌رسانی و ارزیابی خسارت‌های وارده به روستاها هستند.

محمدی گفت: در روستای خان کندی منزل مسکونی ۲ خانواده در اثر سیل دچار آسیب جدی شد که با کمک نیروهای هلال احمر این ۲ خانواده در چادر اسکان یافتند.

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: در بخش مرادلو هم معابر روستای کمچوبه در اثر سیلاب تخریب شد و نیروهای امدادی برای ترمیم این معابر جهت برقراری عبور و مرور تلاش می‌کنند.

محمدی اظهار کرد: تمام اعضای ستاد بحران استان در مشگین‌شهر حضور دارند و تلاش بر این است کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به نحو مطلوب انجام شود.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه امسال مردم مشگین‌شهر، مجموعه‌ای از انواع بلایای طبیعی اعم از طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل را تجربه کردند ، گفت: هر کدام از این حوادث خسارت‌های زیادی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرده است.

محمدی تصریح کرد: تداوم زندگی و حیات اقتصادی اهالی این شهرستان منوط به حمایت‌های مسئولان در سطح استانی و ملی است و دستگاه‌های مسئول باید با ارائه کمک‌های مالی و تسهیلات ارزان قیمت مانع از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به معیشت کشاورزان و باغداران شوند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: