يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر پرس - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به کارکردها و کارکردهای هوش مصنوعی در تمام ابعاد توسعه و به خصوص توسعه‌ اقتصادی ضرورت دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جهانبخش سلمانیان روز سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی کارگروه اقتصادی و زیربنایی مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا با بیان اینکه دنیای آینده دنیای فناوری‌های نو است، اظهار کرد: لازم است به کارکردها و کژکارکردهای هوش مصنوعی در تمام ابعاد توسعه و خصوصا توسعه‌ اقتصادی توجه ویژه شود.

وی گفت: ما در شرایط فعلی نه مترصد پاسداشت بی‌چون و چرای هوش مصنوعی هستیم و نه در صدد سوگواری برای آن، بلکه لازم است واقعیت این فناوری جدید را به همراه کارکردهای مثبت و پیامدهای منفی آن بشناسیم و تبیین کنیم.

سلمانیان افزود: زمانی که یک دانش یا فناوری نو زاده می‌شود، کسانی که چشم فرصت‌بین دارند، می‌توانند آن را درون ساختارهای اجتماعی و اقتصادی هضم کرده و به نفع جامعه از آن سود ببرند، و آنان که صرفا نگاه تهدیدمحور دارند، ای بسا سبب فرصت‌سوزی شوند. ما باید با رویکردی واقع‌بینانه و بینابینی، سریعا نسبت به کاربست منطقی فناوری‌های نو اقدام کنیم تا از قافله عقب نمانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: آن گونه که شواهد نشان می‌دهد، ممکن است ظهور هوش مصنوعی عمومی، صرفا محصور و منحصر در حوزه تکنولوژی نمانده و در سایر ابعاد شناختی، فلسفی و نهادهای مختلف اجتماعی تاثیر بگذارد، بنابراین لازم است گروه‌های متعدد فکری و پژوهشی جهت بررسی کارکردها و پیامدهای هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی تشکیل شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: