يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
عجب شیر پرس - مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: مردم این استان از ابتدای سال جاری تاکنون با مراجعه به پایگاه های انتقال خون ۳۰ هزار و ۷۵۲ واحد خون برای نیازمندان اهدا کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مهدی رسولی روز دوشنبه همزمان با روز اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت ۳۵ هزار و ۴۳۶ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در سطح آذربایجان شرقی مراجعه کردند که تعدادی از آنان به علت حایز شرایط نبودن، موفق به اهدای خون خود نشدند.

وی با قدردانی از استقبال مردم برای نذر خون خود به نیازمندان در ایام ماه محرم امسال، اظهار کرد: در ۱۰ روز از ماه محرم ۶ هزار و ۳۸۴ نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد پنج هزار و ۲۷۷ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به سپری شدن عاشورا، تاسوعا و ایام عزاداری حسینی، گفت: عوامل پایگاه‌های انتقال خون در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز برای خونگیری از اهداکنندگان خون در پایگاه های مسجد کبود، نصف‌راه و آخونی تبریز و پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های مراغه، میانه و بناب مشغول ارایه خدمت به مردم بودند.

۲هزار و ۷۲۶ نفر در عاشورا و تاسوعای حسینی خون اهدا کردند

رسولی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورا سه هزار و ۲۸۹ نفر برای نذر خون به این پایگاه ها مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۲۶ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

وی با اشاره به اینکه خانم‌ها حداکثر سه بار و آقایان حداکثر چهار بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند، یادآور شد: بهتر است اهداکنندگان حداقل ۲ مرتبه در طول سال خون اهدا کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون بانک خون استان به لحاظ نیاز به فرآورده های خونی در شرایط عادی قرار دارد و روزانه نیازهای خونی بیمارستان های استان را تامین می کند.

رسولی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد در ماه های آینده ذخیره خونی آذربایجان شرقی کاهش یابد از مردم نوع دوست استان خواست تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون، این اداره کل را در تامین خون بیماران نیازمند یاری کنند.

در آذربایجان‌شرقی سه پایگاه انتقال خون در شهر تبریز و سه مرکز در شهرهای مراغه، میانه و بناب وظیفه جمع‌آوری، فرآوری و نگهداری و توزیع خون را بر عهده دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: