دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
عجب شیر پرس - نخستین عمل جراحی تومور مغزی توسط فوق تخصص و جراح مغز و اعصاب در بیمارستان فوق تخصصی کودکان مردانی آذر تبریز با موفقیت انجام شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جراح و پزشک معالج این کودک با اشاره به اینکه عمل جراحی فوق شامل خارج کردن تومور روی مغزی (جمجمه) توسط تیم جراحی در بیمارستان مردانی آذر انجام شد، این جراحی را یکی از سخت ترین و پیچیده ترین اعمال جراحی در حوزه تخصص کودکان اعلام کرد که برای نخستین بار در تبریز به انجام رسید.

دکتر رضا بهرامی اظهار کرد: بیمار کودکی که با علائم سردرد و تاری دید پیش رونده به این بیمارستان مراجعه کرده بود که پس از کنترل و بررسی های کامل و بیشتر و همچنین تصویربرداری، توده بزرگ در قاعده جمجمه تشخیص داده شد.

وی افزود: پس از اقدامات اولیه در مرکز درمانی بر روی بیمار، با استفاده از میکروسکوپ جراحی و از طریق بینی و دسترسی به قاعده جمجمه و تومور، مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از سه ساعت جراحی موفقیت آمیز تومور از محل خارج شد.

بهرامی حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام و اضافه کرد: عمل یاد شده از نظر مجاورت توده با ساختارهای حیاتی و حساس مانند شریان های اصلی مغز و عصب بینایی و غده هیپوفیز مهم و حائز اهمیت است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: