جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
پزشکیان
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، مشکلاتی از جمله در حوزه بهداشت و درمان را نوع نگرش‌ها دانست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان اظهار کرد: برجام هم به تصویب رسید و اجرای آن آغاز شد، اما اگر نگرش‌ها تغییر نیابد این برجام به جای این‌که فرصتی برای کشور باشد، تهدیدی اساسی خواهد بود؛ چراکه بیشتر افراد واردات را پرسودتر می‌دانند و با برداشتن موانع، دوباره سیر بی‌رویه واردات را آغاز می‌کنند.

وی با بیان این‌که «مشکلات جدی و اساسی در حوزه بهداشت و درمان کشور وجود دارد»، گفت: باید تلاش کنیم تا متناسب با رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی رهبری، این نواقص را برطرف کرده و این حوزه را تقویت کنیم.

وی بر لزوم تولید واکسن و داروها در داخل کشور تاکید کرد و افزود: باید سعی کنیم بر روی پای خود ایستاده و وابستگی به کشورهای دیگر را در حوزه دارو و درمان کمتر کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ادامه داد: باید به جای افزایش واردات به بیشتر شدن تولید داخلی و حمایت آن، اهتمام جدی شود، مسئولان بهداشت و درمان باید مراقب باشند تا بازار داروی ایران را تبدیل به بازار داروهای خارجی نکنند.

وی با بیان این‌که «باید جلوی ورود بی‌حساب و کتاب تجهیزات پزشکی به کشور گرفته شود»، تاکید کرد: این دستگاه‌ها نیستند که جان مردم و بیماران را نجات می‌دهند، بلکه پزشک حاذق و معاینه خوب است که می‌تواند موجبات تشخیص صحیح را فراهم کند والا اگر به دستگاه و عکس وابسته شویم هزینه‌های هنگفتی به مردم تحمیل می‌شود.

وی افزود: در حوزه تجهیزات و دارو، ایران نباید به بازار مصرف کشورهای خارجی تبدیل شود، بلکه باید با اصلاح ساختارهای درونی در راستای حل مشکلات موجود گام برداریم.

به گزارش ایسنا؛ پزشکیان با اشاره به این‌که «تا مکانیزم‌ها و ساختار بهداشت و درمان کشور اصلاح نشود مشکلات حل نخواهد شد»، گفت: دولت و به خصوص وزارت بهداشت باید پایبند به قانون باشد و بدان عمل کند، در غیر این صورت هزینه های زیادی بر سیستم بهداشت و درمان تحمیل می‌شود.

برچسب ها: پزشکیان ، برجام ، تهدید ، فرصت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: