جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
عضو کمیسیون قضایی مجلس:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تبدیل اسناد قولنامه‌ای و غیر رسمی به اسناد رسمی جلوی کلاهبرداری‌ را می‌گیرد و باعث کاهش دعاوی در حوزه ثبتی و مالکیت بر زمین‌های مختلف می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در تبدیل اسناد غیررسمی ثبتی به اسناد رسمی گفت: طرح مربوط به این موضوع چند سال در کمیسیون قضایی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و پس از تصویب در کمیسیون و صحن مجلس به شورای نگهبان ارسال شد.

وی افزود: شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره تبدیل اسناد غیر رسمی به رسمی را دارای ایراد دانست و با اصرار مجلس بر مصوبه خود، این طرح برای بررسی دقیق‌تر به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب بر تبدیل اسناد مالکیت غیر رسمی و قولنامه به اسناد رسمی امیدواریم تا این مصوبه نیز هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: با تایید مصوبه مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اجرای این قانون مبنی بر تبدیل اسناد غیر رسمی و قولنامه‌ای به رسمی، جلوی کلاهبرداری‌ها و زمین‌خواری‌ها گرفته می‌شود و علاوه بر این ما شاهد کاهش دعاوی حقوقی در این باره در محاکم خواهیم بود.

وی افزود: در مصوبه مجلس برای تبدیل اسناد غیر رسمی به رسمی، پیش ‌بینی‌های لازم برای روستاییان و صدور اسناد رسمی برای آنها نیز صورت گرفته و از این حیث نگرانی وجود ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: