يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
عجب شیر پرس - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه ورزش اختصاص یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حبیب ستوده نژاد روز یکشنبه اظهار کرد: این اعتبار برای تکمیل طرح های استادیوم اهر، استادیوم هریس، سالن ورزشی زرنق و ایجاد زمین چمن مصنوعی فوتسال در شهرستان های استان هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و مشارکت های اجتماعی شرکت ها و نهادها تامین و هزینه خواهد شد.

ستوده نژاد با بیان اینکه در جریان سفر نخست رئیس جمهور به استان نیز ۳۸۵ میلیارد تومان برای حوزه ورزش در نظر گرفته شده بود، گفت: این اعتبارات ظرف سه سال تخصیص و جذب و با نظارت اداره کل ورزش و جوانان در طرح های ورزشی نیمه تمام استان هزینه می شود.

وی بیان کرد: بیشترین اعتبار در نظر گرفته شده در سفر نخست برای تکمیل ورزشگاه یادگار امام تبریز بود و در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان برای این مجموعه تخصیص یافت که سهم هر سال ۴۰ میلیارد تومان بود.

ستوده نژاد گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان بیش از ۴۰ میلیارد تومانی که برای سال اول این ورزشگاه اختصاص یافته بود در این مجموعه هزینه کرده و به دنبال تکمیل نواقص ورزشگاه و تبدیل آن به مکانی در شان مردم آذربایجان است.

تعویض چمن استادیوم یادگار امام تبریز تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف می شود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه این اداره کل برای تعویض چمن استادیوم ورزشگاه یادگار امام تبریز و تامین اعتبار آن؛ گفت: وزیر ورزش قول داده اند که اگر واردات چمن رولی مشکل گمرکی داشت از تهران حل کنند ضمن اینکه جهاد کشاورزی استان نیز در زمینه قرنطینه و مشکل آفت، اعلام همکاری کرده اند.

ستوده نژاد افزود: در همین راستا، یکی از شرکت های داخلی با شرکتی از ترکیه که در زمینه چمن های رولی فعالیت می کند وارد رایزنی شده که ظرف چند روز آینده، این موضوع تعیین تکلیف می شود.

وی تاکید کرد: کاشت چمن در این استادیوم به دلیل انجام بازی های تراکتور در آن و همچنین زمان بر بودن کشت چمن، منتفی است از این رو بهترین گزینه، وارد کردن چمن رولی متناسب با آب و هوای تبریز است.

وی خاطرنشان کرد: برای نگهداری چمن فعلی این استادیوم نیز قرارداد نگهداری و تعمیر موتورخانه سامانه هیتینگ به ارزش ۶ میلیارد تومان منعقد شده تا در روزهای سرد و زمستانی، کیفیت و رنگ و شکل ظاهری چمن حذف نشود.

باشگاه تراکتور در اولویت واگذاری استادیوم قرار دارد

ستوده نژاده از آمادگی واگذاری این استادیوم به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اولویت اداره کل، واگذاری آن به باشگاه تراکتورسازی است که وزیر ورزش نیز به طور شفاهی موافق این موضوع است از همین رو نامه ای به باشگاه زده شده اما تاکنون مدیران باشگاه پاسخی به این نامه نداده اند.

وی بیان کرد: در مورد نحوه واگذاری استادیوم، استعلام هایی هم از باشگاه سپاهان و ورزشگاه نقش جهان که در اختیار این باشگاه است گرفته ایم و اگر تراکتورسازی حاضر به پذیرش این پیشنهاد نباشد شهرداری تبریز آماده است تا نگهداری این استادیوم از صفر تا صد را برعهده بگیرد.

ستوده نژاد اعلام کرد: هزینه نگهداری این استادیوم ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان است و بخش خصوصی بهتر می تواند آن را تامین کند.

وی با بیان اینکه بستن قرارداد و داشتن زمین مسابقه برای انجام بازی های خانگی یکی از شرط های صدور مجوز برای حضور در لیگ برتر است، گفت: این قرارداد با باشگاه تراکتور برای یادگار امام تبریز بسته شده اما تاکنون ریالی از این باشگاه از این بابت گرفته نشده است و با عنوان مساعدت بخش دولتی به بخش خصوصی، هزینه های اجاره زمین بخشوده می شود.

وی اعلام کرد: اگر باشگاه تراکتور همکاری کند حاضر به تقبل پنج میلیارد تومان از ۱۰ میلیارد تومان هزینه ساماندهی گیت های ورودی هستیم که متاسفانه در این زمینه هم باشگاه قدمی برنداشته است.

ستوده نژاد همچنین به تعویض تارتان پیست دو ومیدانی این استادیوم به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: هزینه تعویض این تارتان در حساب شرکت توسعه و تجهیز است و این شرکت موظف به پرداخت این هزینه است که امسال ۲۵ میلیارد تومان برآورد می شود.

حضور تراکتور در آسیا و مشکل تیم ماشین سازی را با وزیر ورزش در میان گذاشتم

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به سفر وزیر ورزش به استان در جریان سفر دوم رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این سفر و در طول مسیر، موضوع حضور تراکتور در آسیا و همچنین مشکل تیم فوتبال ماشین سازی را مطرح و اعلام کردم که مالکیت باشگاه ماشین سازی بهتر است به کارخانه بازگردد.

ستوده نژاد افزود: وزیر ورزش نیز قول دادند تا هم موضوع تراکتور و هم ماشین را پیگیر باشند و اعلام کردند هر مشکلی در مورد بازی های آسیایی تراکتور که در استان قابل حل نبود از تهران پیگیری خواهد کرد.

در شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی با تلاش های استاندار و حمایت و دستور رییس جمهور ۸۱ طرح منتج به تفاهمنامه بین دولت و بخش خصوصی به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد تومان در حضور آیت الله رئیسی امضاء و مبادله شد که روزهای خوشی را نوید می دهد.

همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در این سفر به آذربایجان شرقی اختصاص یافت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: