دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
آذربایجان کهن، پیشران وطن
عجب شیر پرس - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به این استان، ۱۵ تفاهم نامه به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف به امضا رسید.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، صابر پرنیان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه ها برای اجرای اَبَرپروژه هایی در بخش های صنعتی، معدنی و بازرگانی امضا شده است.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه ها در زمینه تکمیل زنجیره تولید، حوزه های پروفیل، مواد اولیه، صنایع غذایی، صنایع پایین دستی مس و دیگر بخش های مرتبط با صنعت است.

پرنیان ادامه داد: این تفاهم نامه ها به صورت سه جانبه بین استانداری و سازمان صمت آذربایجان شرقی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حاشیه دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت در جلسه شورای اداری و توسعه استان منعقد شد.

میزان اعتبار مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به استان بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد میهمان مردم آذربایجان شرقی بود.

از مجموع اعتبارات ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد در ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: