دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
عجب شیر پرس- دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی کشور از رقابت ۱۹ تیم دانشجویی در رقابت‌های این رویداد علمی در دانشگاه سمنان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، دکتر صبا طیبی دوم خردادماه از آغاز پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی به میزبانی دانشگاه سمنان خبر داد و اظهار کرد: ۱۷ تیم از دانشگاه های کشور در رقابت های امسال این رویداد علمی که در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان در حال برگزاری است شرکت کرده اند.

دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی بادامه داد: در مجموع ۱۷ تیم با ۱۹ پل از دانشگاه‌های قم، سمنان و تهران در مدت یک روز به رقابت می پردازند و یافته های علمی خود را محک می زنند.

طیبی افزود: به کارگیری عملی دروس اصلی رشته مهندسی عمران و استفاده از نرم افزارهای تخصصی این رشته، ایجاد حس رقابت، نشاط و همکاری در میان دانشجویان و البته تماشاگران  از اهداف برگزاری این مسابقه مهیج و علمی ست.

دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوای کشور تصریح کرد: در این مسابقات شرکت کنندگان مجازند با استفاده از مقوا یا کارتن ۵ لایه و چسب سیلیکاتی، سازه‌هایی بسازند که بتواند نیرویی چندین برابر وزن خود را تحمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت این مسابقات علمی- سازه ای با حضور دانشجویانی از دانشگاه های مختلف کشور خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات پل مقوایی در دانشگاه باعث ایجاد فضای مناسب جهت بروز خلاقیت های دانشجویان و تثبیت انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه سمنان به عنوان یکی از قطب های اصلی پل کاغذی در کشور است .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: