شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
عجب شیر پرس - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ضرورت توجه خیران به تهیه تجهیزات اهدای خون و ساخت مرکز جامع از نیازهای استانی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، کامبیز مهدی زاده اظهار کرد: در دو ماهه سال گذشته ۴۸۴۲ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰۶۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۲۴۸ نفر بانو و ۳۸۱۹ نفر آقا بودند؛ همچنین ۲۳۵۲ نفر اهداکننده مستمر و ۶۱۱ نفر اهداکننده بار اول بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در مدت مشابه امسال نیز ۵۲۳۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۳۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده با بیان اینکه از این تعداد ۲۷۵ نفر بانو و ۴۱۰۲ نفر آقا بوده‌اند، تصریح کرد: همچنین ۲۵۷۲ نفر اهداکننده مستمر و ۵۸۶ نفر اهداکننده بار اول بودند.

وی افزود: اکنون دو مرکز در شهرستان بیرجند در تمام روزهای هفته فعال بوده و همچنین در روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصرها نیز فعال است؛ مراکز قاین و طبس در طول روزهای هفته و مرکز فردوس نیز روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات این حوزه، تصریح کرد: ساخت یک مرکز جامع در مرکز استان از مطالبات ماست که هم اکنون ساختمان نیمه کاره مرکز جامع اهدای خون به صورت نیمه تکمیل مانده است.

مهدی زاده یادآور شد: توجه خیران به حوزه اهدای خون و همچنین ساخت این مرکز جامع از نیازهای استانی است که امیدواریم بتوانیم به این امر دست یابیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: