دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
عجب شیر پرس - مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: مجموع ولادت های ثبت شده استان در سال ۱۴۰۱ تعداد هفت هزار و ۴۲۶ نفر بوده است که نشان می دهد در هر ماه بطور میانگین ۶۱۸ و در هر شبانه روز ۲۰ نوزاد متولد شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، نجم الدین خسروی روز یکشنبه اظهار داشت: میزان ولادت در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۴.۴ درصد کاهش داشته که در مناطق شهری چهار درصد و در نقاط روستای ۵.۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج های ثبت شده در سال گذشته چهار هزار و ۹۹ مورد بود که میانگین ۳۴۱ واقعه ازدواج در ماه و ۱۱ مورد در طول شبانه روز ثبت شده است، افزود: تعداد ازدواج های ثبت شده نیز سال ۱۴۰۱ در مجموع ۰.۸ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاهش را نشان می دهد که این میزان در مناطق شهری ۰.۶ درصد افزایش و در نواحی روستایی ۶.۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام در مورد واقعه طلاق هم با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۴۶ مورد طلاق در استان ایلام ثبت شد، توضیح داد: پارسال در قیاس با سال ۱۴۰۰ مجموع ثبت طلاق ۶.۹ درصد افزایش داشته که این میزان در نقاط شهری هفت و در نواحی روستایی ۶.۵ درصد بوده است.

به گفته خسروی فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ثبت واقعه ولادت ۱۳.۱ درصد و ازدواج ۱۱.۸ درصد کاهش و ثبت طلاق نیز ۱۲۷.۳ درصد افزایش داشت ولی در حوزه ازدواج روستایی فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی جمعیت استان از مرز ۶۰۷ هزار نفر عبور کرده که از این میزان ۳۰۹ هزار و ۲۴ نفر را مردان و ۲۹۸ هزار و ۷۱۱ نفر را زنان تشکیل می دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: