يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
عجب شیر پرس - ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: سال گذشته در مجموع ۳.۴ میلیون تن کالا از گمرکات استان ترانزیت خارجی شده که از لحاظ وزنی ۵۵ درصد و از نظر ارزش ریالی هم ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، خالد جنگجو روز شنبه اظهار کرد: ارزش کل کالاهای ترانزیت خارجی شده از گمرکات استان هشت هزار و ۴۴۰ میلیون دلار برآورد شده که از این میزان چهار هزار و ۸۰۴ میلیون دلار ترانزیت خارجی مقصد و مابقی هم ترانزیت خارجی مبدا بوده است.

وی افزود: همچنین در بخش ترانزیت داخلی نیز سال گذشته ۴۷۰ هزار تن انواع کالا با ارزش هزار و ۱۴۹ میلیارد دلار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۳۸ درصد و از نظر ریالی، ۲ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اضافه کرد: پارسال سه میلیون و ۴۷۵ نفر از گمرکات استان تردد کردند که از این میزان یک میلیون و ۷۲۹ هزار مسافر ورودی و یک میلیون و ۷۴۶ هزار نفر نیز مسافر خروجی بودند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲ برابری داشته است.

جنگجو ادامه داد د: بطور میانگین روزانه ۱۰ هزار نفر از گمرکات استان به خارج و داخل کشور تردد دارند که نسبت به مدت مشابه ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۸۴۸ هزار تردد خودرویی در گمرکات استان ثبت شده است، گفت: در این مدت روزانه بطور میانگین یک هزار و ۷۴۲ دستگاه کامیون و تریلر، ۷۲ دستگاه اتوبوس و ۵۲۲ دستگاه سواری از گمرکات مرزی استان تردد می‌کنند.

آذربایجان غربی در ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان، ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی دارد و نزدیک به ۱۰۰ درصد تجارت ایران با ترکیه از طریق این استان انجام می‌شود؛ همچنین بخش قابل توجهی از تجارت ایران با شمال عراق و نخجوان از طریق مرزهای آذربایجان غربی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: