دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
عجب شیر پرس - هفته بیست و پنجم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود و در حساس ترین دیدار تیم های تراکتور و سپاهان که از تیم های هجومی این فصل از رقابت ها هستند در تبریز به مصاف هم می روند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دیدارهای این ۲ تیم همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده و حتی زمانی که تراکتور یا سپاهان مدعی نبوده اند رقابتشان دیدنی و هیجان انگیزه بوده و گل های زیادی در بازی های ۲ تیم رد و بدل شده است.

تراکتور در این فصل به لطف حضور محمد عباس زاده و رضا اسدی و سپاهان با در اختیار داشتن شهریار مغانلو، رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده جزو پنج تیم برتر در خط حمله و گلزنی هستند به طوری که سپاهانی ها در ۲۴ بازی گذشته ۳۷ گل و تراکتوری ها ۳۴ گل به ثمر رسانده اند و شاگردان ژوزه مورایس از این حیث به همراه گل گهر سیرجان در صدر قرار دارد.

متوسط گل سپاهان برای هر بازی ۱.۵۴ و تراکتور ۱.۴۱ است و هر ۲ تیم در ردیف تیم های هجومی با گل زده بالا در هر بازی در لیگ ایران قرار دارند.

سپاهانی ها در کنار داشتن برترین خط حمله، یکی از بهترین خطوط دفاعی را نیز در اختیار دارد و پس از مس رفسنجان و پرسپولیس با ۱۴ گل دریافتی، در رده سوم ایستاده اند و این نشان دهنده خط دفاعی مستحکم این تیم در این دور از رقابت هاست و مهاجمان تراکتور در این بازی نیز همانند بازی با مس رفسنجان کار سختی پیش رو دارند.

در مقابل وضعیت دفاعی تراکتور چندان قابل تعریف نبوده و این تیم با دریافت ۲۵ گل در ۲۴ بازی گذشته در ردیف تیم هایی قرار گرفته است که در خط دفاعی دچار مشکل هستند، که البته نبود اخباری در ترکیب تیم در چند بازی و همچنین تمایل سرمربی این تیم برای بازی تهاجمی، در تعداد گل های خورده این تیم بی تاثیر نبوده است.

تراکتور در دور رفت در اصفهان که روی نیمکت قربان بردیف را در اختیار داشت با نتیجه پرگل چهار بر ۲ بازنده شد و نتوانست به ناکامی های خود مقابل نماینده اصفهان نقطه پایان بگذارد اما تراکتور در دیدار برگشت در تبریز با پاکو خمز به دنبال تلافی شکست دور رفت و پایان دادن به ناکامی ها مقابل سپاهان است.

بیست و نهمین تقابل ۲ تیم در لیگ برتر، سپاهان برتر از تراکتور

تیم های تراکتور و سپاهان تاکنون ۲۹ بار در رقابت های لیگ برتر رو در روی هم قرار گرفته اند که در مجموع این دیدارها برتری با سپاهان بود و این تیم در مجموع ۱۴ برد مقابل تراکتور داشته و تنها در هفت بازی تراکتور برنده از زمین خارج شده و ۲ تیم در هشت بازی به تساوی رضایت داده اند.

در تعداد گل های زده نیز سپاهان دست برتر دارد و در مقابل ۴۲ گلی که وارد دروازه تراکتور کرده ۲۹ گل نیز از تیم دریافت کرده است.

بهترین برد سپاهان با نتیجه چهار بر ۲ در اصفهان در دور رفت این فصل از رقابت ها رقم خورده و در مقابل بهترین برد تراکتور هم در فصل دوازدهم و با نتیجه چهار بر یک در اصفهان رقم خورده است.

پنج بازی از آخرین برد تراکتور مقابل سپاهان می گذرد

آخرین باری که تراکتور مقابل سپاهان به برتری رسید در دور برگشت فصل نوزدهم بود که با نتیجه ۲ بر یک در تبریز مقابل نماینده اصفهان صاحب برتری شد اما در پنج بازی بعدی، در سه مسابقه بازنده و در ۲ بازی موفق به متوقف کردن این تیم شد.

تراکتور به رغم همه تغییراتی که در این فصل داشته و بهتر شده است اما در بازی های خانگی عملکرد قابل دفاعی ندارد و یکی از بدترین آمار را در این فصل از این حیث به ثبت رسانده است.

شاگردان پاکو خمز هر اندازه که در بازی های خارج از خانه موفق بوده اند در بازی های خانگی نمره خوبی نگرفته اند و از ۱۲ بازی خانگی خود با کسب چهار برد، ۶ مساوی و ۲ باخت و کسب ۱۸ امتیاز در رده هشتم جدول بازی های خانگی قرار گرفته اند اما در مقابل سپاهانی ها در خارج از خانه کارنامه خوبی از خود به ثبت رسانده اند و از ۱۲ بازی در ۶ بازی صاحب برتری شده، پنج بازی را مساوی کرده و تنها یک باخت داشته اند و با ۲۳ امتیاز در جایگاه سوم جدول بازی های خارج از خانه قرار دارند.

ضعف تراکتور در بازی های خانگی و برتری سپاهان در خارج از خانه، زنگ خطری برای خمز و شاگردانش است و اگر تراکتوری ها در بازی روز جمعه در تبریز حواسشان جمع نباشد این ویژگی سپاهان می تواند کار دست شاگردان خمز بدهد.

سیر صعودی تراکتور و سپاهان در دور برگشت

هر ۲ تیم تراکتور و سپاهان در دور برگشت روند رو به رشدی داشته اند و در جدول رده بندی دور برگشت در بالای جدول قرار دارند و سپاهان بدون باخت در دور برگشت، با ۲۵ امتیاز از ۹ بازی در صدر این جدول جای گرفته و جامه قهرمانی را از هم اکنون بر تن کرده است.

تراکتور نیز در دور برگشت با ۱۷ امتیازی که گرفته در مکان سوم این جدول قرار دارد که البته اگر بازیکنان این تیم کمی با دقت بودند و اگر برخی ناداوری ها علیه این تیم نبود، رتبه این تیم می توانست بالاتر و نزدیک به سپاهان باشد.

سرمربی تیم ملی تماشاگر ویژه این بازی

سرمربی تیم ملی فوتبال، نظاره‌گر این بازی حساس خواهد بود و از نزدیک بازیکنان هر ۲ تیم را زیر نظر خواهد گرفت.

رضا اسدی از تراکتور و پیام نیازمند، میلاد زکی پور، رامین رضاییان، محمد کریمی، امید نورافکن و شهریار مغانلو از سپاهان در نخستین لیست امیر قلعه نویی برای تیم ملی فوتبال حضور داشتند.

اکرمی قضاوت این دیدار را برعهده دارد

قضاوت این دیدار حساس بر عهده حسن اکرمی است و حسن ظهیری و دانیال باشنده کمک های اول و دوم وی در این بازی هستند و حامد سیری به عنوان داور چهارم و محمود رفیعی به عنوان ناظر داوری در کنار زمین حضور خواهند داشت.

این بازی پس از رفع محرومیت های فوتبالی تراکتور، با حضور تماشاگران که به معنی واقعی کلمه یار دوازدهم تراکتور هستند برگزار می شود و تراکتور و خمز این شانس را دارند تا در این بازی با تلافی شکست دور رفت، کارنامه بد بازی های خانگی را کمی بهبود بخشند.

بلیت فروشی اینترنتی این بازی از ساعت ۲۱ چهارشنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۷ روز مسابقه ادامه دارد و ظرفیت ۳۰ درصدی برای حضور تماشاگران از سوی سازمان لیگ تعیین شده است.

دیدار تیم های تراکتور و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر ساعت ۲۱.۳۰ جمعه هجدهم فروردین ماه در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز انجام می شود.

سپاهان با ۵۲ امتیاز در صدر و تراکتور با ۳۹ امتیاز در رده پنجم جدول این رقابت ها قرار گرفته اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: