يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
بخشدار مرکزی اردستان:
عجب شیر پرس - بخشدار مرکزی شهرستان اردستان گفت: روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردستان با وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی و طبیعت‌ منحصر به فردی که دارد آماده استقبال از مهمانان نوروزی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمدتقی کیانی عصر (دوشنبه، ۲۲ اسفند) در نشست خبری اظهار کرد: در سال جاری سعی کردیم با توجه به مشکلاتی که از سال‌های قبل در روستاهای بخش‌های مرکزی وجود داشت و مورد مطالبه مردم قرار گرفته بود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تشریح رفع مشکلات قدیمی روستاهای کیسار، جنبه و مکان، مبارکه، نهوج، میشاب، مارچوبه و... افزود: در سال جاری با همکاری بنیاد مسکن شهرستان بازنگری طرح هادی در ۳ روستای بخش مرکزی انجام شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان اردستان تصریح کرد: در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ارتقای شاخص‌های رفاهی در این مناطق در سال جاری بیش از ۲۵ هزار متر مربع عملیات آسفالت در روستاهای بخش مرکزی انجام شده است.

کیانی گفت: بخش مرکزی شهرستان اردستان دارای ۵۸ روستای دارای سکنه است که ۲۲ روستای دهیاری دارند و اداره فعالیت‌های عمرانی مابقی روستاهای فاقد دهیاری با شورای بخش است که در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در روستاهای فاقد دهیاری هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت روستاهای اردستان خارج شهرستان زندگی می‌کنند و در ایام نوروز به روستاها مسافرت می‌کنند در جلسات ستاد خدمات سفر شهرستان تمهیدات لازم برای تامین نیازهای آب، برق، مخابرات و... مهمانان و گردشگری نوروزی به روستاها اندیشیده شده است.

بخشدار مرکزی اردستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال در ایام نوروز جمعیت روستایی بخش مرکزی تا سه برابر افزایش پیدا کند، گفت: روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردستان با وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی و طبیعت منحصر به فردی که دارد آماده استقبال از مهمانان نوروزی است و تمامی تمهیدات در این خصوص اندیشیده شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان اردستان با اشاره به زیرساخت‌های اشتغال در روستاهای بخش مرکزی، گفت: حدود ۳۰ معدن در حاشیه روستاهای بخش مرکزی فعالیت می‌کنند و این تعداد توانستند اشتغال قابل توجهی را در روستاها به وجود بیاورند. همچنین این معادن در یک سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون تومان به فعالیت‌های عمرانی روستاها کمک کردند.

کیانی با بیان اینکه روستاهای بخش مرکزی قابلیت‌های مناسبی در بخش سرمایه‌گذاری دارند که می‌تواند در جهت رونق تولید و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در حال حاضر اشتغال پایدار در ۱۰ روستای بخش مرکزی وجود دارد و این تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی توانستند تعداد قابل توجهی جوانان روستا را مشغول کار کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: