شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
استاندار البرز:
عجب شیر پرس - نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: توسعه پوشش گیاهی و به ویژه درختکاری، بسیاری از مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش و فرسایش زمین را کاهش می‌دهد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، مجتبی عبداللهی در مراسم درختکاری در اردوگاه شهید بهشتی کردان که به یاد ۹۳ معلم شهید، برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای معلم و منابع طبیعی و امام خمینی (ره)، افزود: هوای پاک، زندگی با کیفیت و با نشاط در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی و درختکاری بهانه‌ای برای استمرار و تداوم درختکاری است، ادامه داد: مدیران دولتی و عموم مردم همان گونه که مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، باید در این راستا اهتمام داشته باشند.

عبداللهی گفت: براساس زمانبندی و هدف تعیین شده در کشور مقرر شد که ظرف چهار سال یک میلیارد درخت کاشته شود و بر این باور هستم که اگر همت همگانی شکل گیرد، این ظرفیت وجود دارد که سالی یک میلیارد درخت کاشته شود.

وی افزود: تنها کشوری که رقم یک میلیارد درخت را به عنوان هدف قرار داده، ایران است چراکه سایر کشورها با توجه به اهمیت محیط زیست، برنامه ریزی های کلانی را در دستور کار قرار داده اند.

استاندار البرز گفت: ایران در تنوع گونه های گیاهی، برترین کشور دنیا محسوب می شود و اقلیم در ظرفیتی نیز داریم که در چهار فصل سال می توانیم انواع گیاهان را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه پوشش گیاهی و به ویژه درختکاری، بسیاری از مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش و فرسایش زمین را کاهش می‌دهد.

عبداللهی گفت: درختکاری را نباید به زمان خاصی گره بزنیم بلکه در تمام ایام سال می‌توان این پویش را اجرایی کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت محیط زیست برای زندگی بهتر در اکنون و آینده، ضرورت دارد برنامه محور برای توسعه و حفاظت محیط زیست و درختکاری، اقدام کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: