شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
عجب شیر پرس - مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: طرح ویژه نوروز ۱۴۰۲ استاندارد از امروز (دوشنبه) آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، فهیمه مهمان نواز روز دوشنبه اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، کنترل و ارزیابی کیفیت کالا و خدمات در روزهای نوروز است و در آن، نحوه خدمات رسانی به مسافران و مردم، کیفیت کالاها و اقلام عرضه شده در مراکز مختلف بازرسی می شود.

وی تصریح کرد: بازرسی از بازار و مراکز استان به وسیله یک شرکت دارای صلاحیت انجام می شود و این شرکت با استفاده از توان ۶ نفر بازرس در ۲ نوبت کاری نظارت بر مراکز را انجام می دهد و علاوه بر آن کارشناسان این اداره کل در این زمینه مشارکت دارند.

مدیرکل استاندار خراسان شمالی افزود: در این طرح مراکز مختلف از جمله فرودگاه، پایانه های مسافری، هتل، هتل آپارتمان ها، زائر سراها، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پذیرایی، رستوران ها، مکان های تفریحی و خدماتی، مراکز اقامتی بازرسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم به دسترسی برخی خدمات در آستانه سال نو، امسال بازدید و بازرسی از قالیشویی ها، میادین میوه و تره بار، مراکز اقامتی بین راهی و مراکز فروش شیرینی و آجیل هم به مراکز هدف بازدید و بازرسی افزوده شده است.

بر اساس آمار اداره کل استاندارد خراسان شمالی؛ در ۱۱ ماهه امسال بیش از هفت هزار مورد بازرسی از بازار استان به وسیله کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

نظارت بر جایگاه‌های سوخت

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ادامه داد: همچنین آزمون دوره‌ای صحت عملکرد نازل‌های جایگاه‌های سی. ان. جی نیز در آستانه نوروز ۱۴۰۲ در دست اقدام است.

وی افزود: طرح آزمون دوره ای نازل های سوخت مایع (پمپ بنزین و گازوئیل) هم به مناسبت نوروز در دست اجرا است و این طرح تا نیمه فرودین ماه سال آتی ادامه دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور و در حد فاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

در خراسان شمالی ۳۰ هزار واحد صنفی فعالیت دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: