دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
عجب شیر پرس - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان در نوروز ۱۴۰۲ در ۸۰۰ جاذبه گردشگری این استان انجام خواهد شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا جیلان روز دوشنبه تاکید کرد: برای ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۲ افزون‌بر سه هزار و ۴۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان آماده شده است.

وی افزود: در صورت نیاز برای اقامت بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۲ از ظرفیت ستاد اسکان در سایر اقامتگاه‌های مجاز این استان بهره‌گیری می‌شود.

جیلان تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی برای میزبانی از مسافران نوروزی ورودی به استان در نوروز ۱۴۰۲ اماده شده است.

به گزارش ایرنا، به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان وجود دارد.

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری ۱۰۱ هزار و ۷۳۲ نفر در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ستادهای اسکان و سایر اقامتگاه‌های استان شامل اقامتگاه‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، میهمان‌سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اقامت داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: