شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:
عجب شیر پرس - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۷۵۰ حرفه مهارتی در ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۸۰ آموزشگاه آزاد خصوصی در این استان ارائه میشود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز دوشنبه در حاشیه نشست بررسی برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون یک هزار و ۸۸۰ حرفه مختلف در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان ارئه شده است.

وی افزود: یکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی ایجاد زیرساخت های مهارت آموزی در استان بوشهر است که از یک صندوق کارآموزی و اشتغال به ۲۹۵ مرکز دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای ارتقاء یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به مهارت آموزی ۳۹۷ هزار و ۴۳۰ نفر از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ در استان بوشهر گفت: از این شمار ۲۳۳ هزار و چهل نفر در بخش دولتی و ۱۶۴ هزار و ۳۹۰ نفر در بخش خصوصی در این استان آموزش‌های مهارتی را فراگرفته اند.

وی اظهار کرد: مهارت‌آموزی به عنوان راهگشای اشتغال نقشی مهم در حل مشکلات جوانان و توسعه استان دارد و باید زمینه توسعه آن فراهم شود.

دراهکی با بیان اینکه با توسعه زیرساخت های آموزش فنی و حرفه ای طی سالیان گذشته در استان بوشهر زمینه برای برگزاری بیش از ۲۷ هزار دوره مهارتی فراهم شده است، عنوان کرد: هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار مورد نیاز در بخش‌های مختلف جامعه و افزایش توانایی نیروی جوان و متخصص است که تلاش می کنیم با حمایت های مسئولان استان این مهم محقق شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به ۱۹ جامعه هدف آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: استان بوشهر با ۱۵ مرکز آموزش دولتی، ۹۶ کارگاه ثابت شهری، ۴۵ کارگاه سیار شهری، ۱۲۰ کارگاه سیار روستایی، ۳۲ مرکز جوار کارگاهی، ۲۷ کارگاه صنایع اصناف، ۱۰ کارگاه جوار دانشگاه،۹۰ کارگاه سیار پادگان و ۳۰ کارگاه زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می دهد.

دراهکی با تاکید بر اینکه جامعه هدف ما برای دریافت آموزش های فنی و حرفه ای را افراد جویای کار و یا کسانی که به دنبال ارتقاء مهارت خود در بازار کار هستند، تشکیل می‌دهند، گفت: تضمین اشتغال مهارت دیده‌ها یکی از برنامه‌ها است در این راستا ۶۴ درصد از حرفه‌آموزان در منطقه پارس جنوبی مشغول به کار شده‌اند و دیگر مهارت‌آموزان هم بر اساس توانمندی خود کسب و کار راه انداخته‌اند.

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی در ۲۲۰ روستای استان اشاره کرد و یادآور شد: کارگاه های آموزشی مختلفی بصورت سیار و مستقر در حوزه های مورد درخواست دهیاران در روستاهای استان درحال برگزاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد توانمند سازی و آموزش مددجویان کمیته امداد برعهده فنی و حرفه ای است، افزود: سازمان فنی و حرفه ای با همکاری بخش خصوصی برای متقاضیان بیکاری که با مدرک های مختلف در جامعه بدون داشتن مهارت قادر به کسب یک شغل در بنگاه های اقتصادی نیستند، آموزش‌هایی در نظر گرفته است.
دراهکی افزود: امسال ۴۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی در استان مهارت‌های فنی و حرفه ای را فرا گفتند و با رهگیری رصد اشتغال مهارت آموختگان بیش از ۷۵ درصد این افراد جذب بازار کار شدند.

وی با بیان اینکه از شروع مهارت آموزی سربازان تاکنون بیش از ۲۰ هزار سرباز در استان مهارت های فنی و حرفه ای را در یگان های نظامی فرا گرفته اند،گفت: یکی از بزرگترین جامعه هدف ما سربازهای مستقر در یگان های نظامی است که پس از گذراندن دوره سربازی باید وارد بازار کار شوند.

دراهکی افزود: مهارت آموزی در نیروهای مسلح بعنوان یک رکن اصلی مطرح و کارگاه های آموزشی برای توانمند سازی نیروهای سرباز در تمامی یگان های نظامی استان بوشهر که حداکثر ۵۰ نفر سرباز در آنجا مستقر هستند، برگزار شده است.

وی افزود: دانشگاه های استان و مجموعه های آموزش فنی و حرفه ای می توانند افراد را توانمند ساخته تا از ظرفیت های استان برای ایجاد یک کسب وکار جدید استفاده کنند یا بعنوان نیروی کار در اختیار بنگاه های اقتصادی باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: