شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
عجب شیر پرس - رئیس کل دادگستری سمنان گفت: فناوری نوین قضایی در دادگستری کل استان منجر به تشکیل نیمی از پرونده‌ها به صورت یکتا و ایجاد ۴۳ درصدی پرونده‌های تمام الکترونیک شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهی رئیس کل دادگستری سمنان اظهار کرد: فناوری نوین قضایی در دادگستری کل استان سمنان منجر به تشکیل نیمی از پرونده‌ها به صورت یکتا و ایجاد ۴۳ درصدی پرونده‌های تمام الکترونیک شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از اجرای فناورهای نوین قوه‌قضاییه با هدف توسعه دادرسی الکترونیک، تحصیل خدمات قضایی، شفاف‌سازی، بهره‌گیری در پیشگیری و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دعاوی در دستگاه قضایی استان سمنان شد، خبر داد.

عبدالهی در تشریح استفاده از فناوری‌های نوین مراجع قضایی استان سمنان گفت: باعنایت به اجرای فرامین و سیاست‌های ۸ گانه مقام معظم رهبری با رویکرد تحول و تعالی قضایی، اقدامات ارزشمندی طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی در ادامه افزود: هوشمندسازی فرآیند رسیدگی با استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت سیستم‌های رایانه‌ای در پذیرش، تشکیل پرونده، هزینه دادرسی، ارسال و ارجاع پرونده‌های قضایی به مجتمع و شعب قضایی به صورت تخصصی، ساماندهی و مهیا شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: