دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
در گفتگو با یکی از فعالین صنعت چسب در استان مطرح شد:
عباس پورطالش مدیر مجموعه شهرچسب و یکی از فعالین صنعت چسب است. وی با سابقه نزدیک به دودهه در صنعت چسب از صاحب نامان این صنعت به شمار می‌رود. از این رو مصاحبه‌ای با ایشان ترتیب دادیم که مشروح آن از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.
مهمترین شاخص های موثر بر بازار چسب را برشمارید؟
عوامل متعددی بر این بازار تاثیر گذارند که از جمله آنها می‌توان به افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخل، ایجاد رونق در بازار مسکن، ارائه محصولات کاربردی و مهندسی جدید و برگزاری همایش‌های کاربردی در این حوزه اشاره کرد.

با توجه به تخصصی بودن کاربرد چسب‌ها  در کاربری‌ها و موارد مختلف نقش دانش و تجربه و تخصص را در این زمینه چگونه ارزیابی می‌کنید؟
لازمه پیشرفت هر شغلی تخصص در آن شغل است و هر اندازه آگاهی و تخصص در بین همکاران افزایش یابد خدماتی که به مشتریان ارائه خواهند داد به مراتب قابل قبول خواهد بود از طرفی آگاهی از خصوصیات چسب‌ها و کاربرد هر یک از آنها می‌تواند هزینه و ریسک استفاده از این محصولات را کاهش دهد.

ورود افراد غیر متخصص در این حوزه، به اعتبار این صنف صدمه می‌زند در این زمینه چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟
یکی از راه کارهایی که می‌توان به کار بست باید از ورود افراد غیر متخصص جلو گیری کرد اتحادیه‌ها هستند که می‌توانند با نظارت دقیق از ورود غیر حرفه ای‌ها جلو گیری کرده و تخصص در این پیشه را نهادینه کنند.

آیا محصولات داخلی قادر به رقابت با محصولات خارجی هستند؟
تاکنون به علت تحریم های موجود کشور با مشکلات زیادی مواجه شده است که یکی از مشکلاتی که گریبان گیر بازار ما شده است عدم رقابت با بازار جهانی است امیدواریم در دوره پسا برجام با بالا بردن کیفیت محصولات داخلی، رقیب خوبی برای محصولات خارجی باشیم و بتوانیم سهم بیشتری از بازار را کسب کنیم.

وضعیت فعلی بازار صنف خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
همانطور که مستحضرید ما با رکود تورمی در بازار مواجه هستیم که این امر باعث کمرنگ شدن بحث کیفی نیز شده است و شرایط بد اقتصادی منجر به افزایش چکهای بی محل شده که از طرف خریداران ارائه می‌شود و این مساله بازار را دچار نابسامانی کرده است.

مهمترین مشکلات صنف خود را بیان کنید؟
یکی از دلایلی که بازار چسب را با مشکل مواجه کرده است ورود بی رویه کالاهای بعضاً بی کیفیت وارداتی است، علی رغم اینکه کیفیت محصولات داخلی ما به مراتب بالاتر از بسیاری از محصولات چینی است. باید با نظارت بیشتر از ورود این قبیل کالاها جلو گیری کرد و با حمایت از تولید داخلی به جایی برسیم که شاهد رونق در بازار چسب باشیم. از دیگر عواملی که صنف را با مشکل مواجه کرده است عدم همکاری بین همکاران این صنف می‌باشد که امیدواریم با همکاری و همدلی بیشتر همکاران و همراهی اتحادیه‌ها بازار این صنف را سامان بخشیم.

نمایندگی‌ها به عنوان یکی از ابزارهای توسعه بازار فروش به شمار می‌روند با این همه شاهد ثبات سیاست واحد های تولیدی در برخورد با نمایندگی‌ها نیستیم علت چیست؟
با وارد شدن سیستم جدید فروش مویرگی از طرف نمایندگی‌ها و سلیقه‌ای عمل کردن آنها به جای اینکه شاهد فروش بیشتر و بهتر محصولات ارائه شده باشیم نتیجه معکوس حاصل می‌شود و بازار این صنف کساد تر می‌گردد از طرفی عدم پاسخ دهی به شرکت در امر فروش باعث بروز مشکلاتی از جمله جمع‌آوری محصولات ارائه شده و به تبع آن رکود در بازار می‌گردد.

 در پایان اگر سخنی با مسئولین، مردم، و همکاران دارید بفرمائید؟
از تمامی همکاران و مشتریانی که باعث پیشرفت این مجموعه شده اند کمال تشکر و قدر دانی را به جا می‌آورم و به نوبه خود از مسئولین محترم نیز انتظار دارم راجع به بحث چکهای بی محل که باعث بروز مشکلات فراوانی برای اصناف گردیده است اقدامی انجام دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: