دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
عجب شیر پرس - مشاور وزیر ارتباطات ، فناوری و اطلاعات و رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مستقر در استان البرز اعلام کرد: با حمایت های انجام شده ، واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه تاکنون موفق به جذب هفت هزار نیروی کار شده اند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اکبر قنبرپور روز دوشنبه در حاشیه انقعاد تفاهمنامه همکاری سه جانبه بین پست بانک ایران ،‌شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام و صندوق توسعه فناوری های نوین، برای حمایت بانکی از واحدهای تولیدی و دانش بنیان منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت : اکنون ۲۷۰ شرکت تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه پیام فعالیت دارند که ظرفیت عظیمی برای تولید و اشتغال به شمار می رود.
وی گفت : با انعقاد تفاهمنامه با پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری نوین کشور، زمینه برای حمایت مالی از واحدهای تولیدی صنعتی منطقه ویژه پیام فراهم شد ضمن آنکه توسعه تولید و افزایش اشتغالزایی از اثرات این تفاهمنامه است.
قنبری اظهار کرد: با امضای این تفاهمنامه، زمینه عرضه محصولات شرکت های تولیدی منطقه ویژه پیام به ۶ هزار نقطه روستایی کشور از طریق پست بانک و حمایت های اقساطی فراهم شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: طبق این تفاهمنامه در بحث ضمانت نامه های اعتباری و گشایش ارزی برای مبادلات بین المللی صنایع پیام نیز اقداماتی صورت می گیرد.
مشاور وزیر ارتباطات وی اظهار کرد: تاکنون بخش خصوصی افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز سرمایه گذاری کرده است که این سرمایه ها در حال افزایش است.
فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دهه ۶۰ در استان البرز احداث شد و از اواخر دهه ۸۰ نیز منطقه ویژه اقتصادی در حاشیه این فرودگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

بخش عمده شرکت های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز دانش بنیان هستند.

اکنون در فرودگاه بین المللی پیام پروازهای مسافری و باری انجام می شود که ظرفیت ارزشمندی برای صادرات کالاهای صنایع و بخش کشاورزی استان البرز و منطقه ویژه اقتصادی پیام به شمار می رود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: