دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
عجب شیر پرس - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از تداوم آن خواست مهم ما از دستگاه قضا است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روز دوشنبه فرمانداری ویژه شهرستان ری حمید زمانی در آیین معارفه رئیس جدید دادگاه بخش قلعه نو این شهرستان با تاکید بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از ساخت سد کرج و کم آبی تحمیلی برای دشت ری و ورامین، زمینه برای ساخت و ساز غیر مجاز بیشتر شد.

وی ادامه داد: این خشکی دشت، زمینه را برای تغییر کاربری اراضی موجود فراهم ساخت و بسیاری از افراد سودجو با استفاده از شرایط خاص کشور شروع به تغییر کاربری و سرعت بخشیدن به ساخت و ساز غیر مجاز کردند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: با قوت پشت برخوردها خواهیم ایستاد و از نماینده دستگاه قضا نیز می خواهیم با تمام توان نسبت به برخورد و مجازاتی که به تازگی در تغییر کاربری ها رخ داده است، اقدام کنند.

این مسئول افزود: برخی از نابرابری ها وجهه بسیار بدی در کشور یافته و مردم از آن ناراضی هستند که برخورد با این نابرابری ها از مهمترین وظایف ما است.

وی گفت: باید شرایط و مجازات را برای افرادی که در تلاش برای تغییر کاربری و سودجویی هستند سخت کنیم و برخورد قاطع و مقتدر با آنها داشته باشیم.

ساخت و ساز غیرمجاز معظلی فراگیر

فرماندار ری: درخواست ما از دستگاه قضا مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران نیز در این آیین پیرامون سودجویان در حوزه منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی ملی در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: خاک حاصلخیز و نعمت خدادادی در قلعه نو نیازمند توجه و پاسداشت توسط مردم این منطقه است تا با حفظ زمین های کشاورزی و خاک حاصلخیز از تغییر کاربری ها پیشگیری کند.

رضا شاکرمی ساخت و ساز غیرمجاز را یک معظل فراگیر خواند و اظهار داشت: اگر ساخت و ساز غیر مجاز انجام شود هر چند که قانون اجازه تخریب داده ولی مصالحی که به کار گرفته شده و از بین می رود در واقع سرمایه کشور نابود می شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر را نباید فراموش کرد و باید جلوی اقدامات اغتشاشگران و کسانی که از مردم سلب آسایش و ایجاد ناامنی می کنند گرفته شود.

شاکرمی راه اندازی دادگاه جدید در بدو امر را کار سختی دانست و اعلام کرد: رئیس سابق دادگاه به عنوان اولین مسئول قضایی در این حوزه، حل مشکلات و رفع موانع زیادی را برای راه اندازی دادگاه عهده دار بوده اند که قابل تقدیر است.

در این مراسم از خدمات رسول عابد رئیس پیشین قدردانی و یاسر حسین یزدی به عنوان رئیس جدید دادگاه بخش قلعه نو معرفی شد.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: