چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۱۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: از ابتدای طرح اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت (۲۴مهر امسال) تاکنون ، بیش از یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز و دانشجو از این پالایشگاه بازدید کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا جعفرپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بازدیدها در راستای شناساندن دستاوردها و توانمندی‌های متخصصان جوان کشور در بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین و اولویت مهم تاریخ نگاری و بازگو کردن دستاوردهای نظام اسلامی بهترین راهکار برای مردم به ویژه جوانانی که در معرض خوراک خبری مسموم قرار دارند، تشریح این دستاوردها است.

جعفرپور اضافه کرد: توطئه‌های دشمنان این است که ملت ایران را در مسیر قله‌های دانایی و پیشرفت متوقف کنند اما در این دوران که دشمنان به دنبال تضعیف روحیه آینده سازان کشور هستند، این قشر با ارتقای سطح عملی و فرهنگی خود نقشه شوم آنان را نابود می کنند.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان یک دستاورد ملی محسوب می‌شود که در اوج تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به دست متخصصان داخلی کشور، ساخته و راه‌اندازی شد و هم اکنون سهم بیش از ۴۰ درصدی در تولید بنزین کشور را عهده دار است.

جعفرپور افزود: پیش از راه‌اندازی این پالایشگاه ، ایران وارد کننده بنزین بود و با افزایش تحریم‌های خصمانه، دشمنان به دنبال ایجاد تنگناهایی برای ورود بنزین به کشور بودند که جوانان این مرز و بوم با راه اندازی چنین پالایشگاهی، علاوه بر خودکفایی بنزین توانستند برای نخستین بار نام ایران را به عنوان صادرکننده بنزین در میان ابر قدرت‌های جهان ثبت کنند.

وی یادآور شد: در راستای تبیین جهاد صورت گرفته در ابر پالایشگاه ستاره خلیج فارس با همکاری وزارت آموزش پرورش و بسیج دانشجویی کشور برگزاری هفتگی اردوهایی با عنوان راهیان پیشرفت در حال اجرا است که در این اردوها بازدیدکنندگان با دستاوردهای متخصصان جوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان آشنا می‌شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: