دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: متاسفانه در کشور به جز برخی صنایع خاص، ما به معنای اصلی صاحب صنعت نیستیم، برخی صنعتی های ما فقط کارخانه‌داری کردند و از اصول مدرن و علمی پیشرفت صنعت بهره نگرفتند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، مهرداد امامی در آیین آغاز به کار اولین استارت آپ فناوری‌های نو در علوم زیستی و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در دو سه سال اخیر اقتصاد ما توانسته از نفتی بودن فاصله بگیرد و همگان به این نتیجه رسیدیدم قیمت نفت به قیمت قبلی خود بازنخواهد گشت، در همین راستا استفاده از فناوری های روز و نوآوری در صنایع می تواند در‌های بازار جهانی را به سوی ما باز کند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی افراد به تنهایی حتی با داشتن ایده های قوی موفق نمی‌شوند، کار تیمی با تکیه بر نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نباید از فضای باز اقتصادی هراسید، گفت: اگر در گذشته یک سری مدیر صنعتی بدون بهره گیری از فناوری، فقط به امر کارخانه داری خود مشغول بودند که همین مسئله به صنعت ما ضربه زده است، اکنون نباید همچون گذشته از فضای رقابتی و باز اقتصادی هراس داشته باشیم، به کار گرفتن مدیران خوش فکر که با بهره‌ گیری از نیروی انسانی و جوان به کسب و کار جهانی می‌اندیشند، گرهگشای مشکلات ما خواهد بود.

امامی با تاکیر بر آموزش کار تیمی و گروهی در دانشگاه‌ها افزود: در استارت آپ ها افراد در کنار آموزش کار تیمی با کسب و کار به همراه فناوری ها و ایده‌ها آشنا می‌شوند.

اولین استارت آپ فناوری‌های نو در علوم زیستی و پزشکی 12 الی 14 اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز به کار کرد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: