شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
عجب شیر پرس - مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: هفت ماه گذشته به ارزش نزدیک به یک میلیارد دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۷ ماهه گذشته بیش از ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار تن انواع کالا شامل بر محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و صنایع معدنی، تولیدات صنعتی، فرش و صنایع دستی از گمرکات استان به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

عبدالحمید سرتیپی ارزش کالاهای صادر شده را ۹۵۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این مدت ۳۹۰ هزار و ۹۵۴ تن انواع کالا‌های مورد نیاز کشور نیز به ارزش ۶۱۲ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

سرتیپی با بیان اینکه مواد پتروشیمی بیش از 70 درصد از حجم صادرات را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: عمده کالا‌های صادر شده از گمرکات استان در ۷ ماهه نخست امسال مواد پتروشیمی و پایه نفتی به ارزش ۶۰۳ میلیون و ۹۰۸ هزار دلار، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۱۳۵ میلیون و ۹۷۹ هزار دلار، تولیدات صنعتی ۱۲۲ میلیون و ۶۳۲ هزار دلار، مواد معدنی و تولیدات صنایع معدنی ۹۱ میلیون و ۸۰۶ هزار دلار، فرش و صنایع دستی ۳۲۹ هزار دلار می‌باشند.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: عمده کشور‌های هدف صادرات کالا‌های کشور، ترکیه، عراق، افغانستان، فدراسیون روسیه، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، نیوزلند، کانادا، استرالیا، هند و دیگر کشور‌های اروپایی و آسیایی می‌باشند.

سرتیپی عنوان کرد: عمده واردات کالا‌های مورد نیاز کشور از کشور‌های ترکیه، چین، آلمان، جمهوری کره، روسیه، اسلوواکی، بلژیک، هلند، لهستان و دیگر کشور‌های اروپایی و آسیایی می‌باشند.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر با کشورهای ترکیه، شمال عراق و نخجوان مرز دارد و هشت گمرک رسمی و یک گمرک غیررسمی در آن فعالیت می کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: