سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۱۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی را از اولویتهای اصلی دولت خواند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای عابدین خرم شب گذشته در نودمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی ما در ابعاد مختلف قابل تکریم و تجلیل است گفت: تعهد و وظیفه مسئولان دولتی است که حمایت‌هایی از بخش خصوصی چه از طریق تسهیلات بانکی و چه از طریق صدور به موقع مجوز‌ها و رفع موانع در مورد سرمایه گذاری‌ها داشته باشد و مسئولان باید به این تعهدات عمل کنند.

وی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به عنوان مرکز حل مسائل مربوط به مشکلات بخش خصوصی راهکار‌هایی را برای رفع مشکلات این بخش ارائه می‌کند و تاکنون در بخش‌های کلانی که بالای صد میلیارد در استان سرمایه گذاری می‌کنند از جمله گردشگری، صنعت و کشاورزی با جدیت مسئولان به مسائل ورود پیدا کرده و آن‌ها را حل کرده است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان در بخش‌های مختلف از جمله آب، راه و کشاورزی که از پیشرفت بالای ۷۰ درصد برخوردار بوده اند از سوی بانک ابلاغ شده است و به مجموعه‌ها واگذار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این نشست میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در یکسال اخیر را شگفت انگیز توصیف کرد و افزود: رشد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی و در شرایط سخت بین المللی و تحریم‌ها نه تنها رها نشده، بلکه شدت یافته است.
آقای ژائله خاطرنشان کرد: برنامه ریزی منسجم در استان و تیم اقتصادی استان در تسهیل شرایط نسبت به سال‌های گذشته کم نظیر است که نتایج این موفقیت در سال‌های بعدی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: در طرح مردمی سازی یارانه بانک کشاورزی با کمترین تشریفات ارائه تسهیلات در عرض دو ماه ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع و مصارف در اختیار دامداران و مرغداران استان قرار داد.

آقای فتحی افزود: در مورد تسهیلات تکلیفی نیز در تبصره ۱۸ استان با تمام توان وارد شده و ۱۰۰ درصد منابع را جذب کرده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای خط اعتباری مکانیزاسیون، کمباین و دنباله بند در بانک کشاورزی پرداخت شده است.

مشکلات ناشی از عدم تایید وثایق املاک و ماشین آلات صنعتی واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری در اعطای تسهیلات بانکی، لزوم هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان و معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ارائه گواهی بهداشت محصولات صادراتی و پیشنهاد کاهش نرخ مالیات اشخاص حقوقی فعال در کلیه حوزه‌ها موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: