سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
عجب شیر پرس - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۰ کارت بازرگانی و عضویت در اتاق تبریز صادر و تمدید شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، یونس ژائله، روز یکشنبه افزود: در این مدت ۴۹ کارت بازرگانی حقیقی و ۱۴۹ کارت بازرگانی حقوقی صادر و ۸۳ کارت بازرگانی حقیقی و ۳۰۷ کارت حقوقی تمدید شده است.

وی اظهار داشت: در طی این مدت ۴۸ مورد کارت عضویت حقیقی و ۲۸ مورد کارت عضویت حقوقی صادر و ۳۱ کارت عضویت حقیقی و ۳۴ کارت حقوقی تمدید شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار جلد کارنه تیر شامل هشت هزار و ۴۸۹ جلد کارنه تیر ۶ برگی و هزار و ۵۱۱ جلد کارنه تیر ۱۴ برگی صادر و ثبت شده است.

ژائله، ادامه داد: در این مدت ۱۰ هزار و ۱۶۸ جلد لاشه کارنه تیر در سیستم‌های داخلی و تحت وب سازمان ایرو ثبت و ۵۸۳ جلد گواهی قبولی ثبت و صادر و به گمرکات کشور ارسال شده است.

وی ابطال ۴۵۳ جلد گواهی قبولی و ثبت ۵۶۲ نامه گمرکات و اختصاص ظرفیت در سیستم داخلی را از دیگر امور انجام شده در حوزه امور کارنه تیر(۱) اتاق تبریز اعلام کرد.

(۱) کارنه تیر (TIR carnet) سندی است گمرکی که برای ترانزیت بین المللی کالا در چارچوب کنوانسیون تیر(TIR) در کشور مبدا صادر می شود و به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده ای به طور پلمپ شده از خاک کشورهای بین راه عبور می کند و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها طبق قوانین داخلی آنها نخواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: