شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
تبریز؛
عجب شیر ما - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تولید انبوه محصولات زراعی و نبود صادرات، عامل اصلی کاهش نرخ تولیدات است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهری در جلسه تنظیم بازار با اعلام این مطلب افزود: تولید انبوه محصولات زراعی از جمله سیب زمینی و مرغ گوشتی و نبود صادرات سبب شده است که قیمت این محصولات پایین آمده و از حد مجاز عبور کرده و افت کند.

وی با بیان اینکه دولت تمهیداتی برای صادرات محصولات فوق در نظر دارد که به زودی عملی می‌شوند، افزود: مصرف سرانه محصولات فوق در استان از حد نرمال پایین‌تر است، لذا برای تعدیل قیمت محصولات کشاورزی پیشنهاد می‌شود دولت تدبیر و امید کمک‌های بشر دوستانه به خارج از مرزهای کشور را از حالت وجه نقد به صورت عرضه محصولات کشاورزی ارسال کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: مصرف کنندگان امروز دنبال محصولات تولیدی استاندارد بوده و ذائقه آن‌ها تغییر یافته است و در این زمینه سازمان جهادکشاورزی استان برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد.

وی اضافه کرد: با مصوبه امروز ستاد تنظیم بازار جوجه‌ریزی های غیرمجاز را که موجب اختلال در سیاست گذاری‌های تنظیم بازار شده و بطور ناگهانی بازار را با انبوه عرضه مواجه می‌کند، توسط معاونت بهبود تولیدات دامی و اداره کل دامپزشکی جمع آوری می‌شود.

مهری گفت: با جایگزین شدن گوشت‌های سفید از جمله ماهی، بوقلمون و پرورش قارچ به جای گوشت مرغ، تقاضای خرید مرغ هم کاهش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: این سازمان از طریق تعاون روستایی آمادگی دارد سیب زمینی‌های با وزن تعریف شده را هر کیلوگرم با قیمت 3600 ریال خرید تضمینی کند.

وی گفت: از شهرداری تبریز درخواست می‌کنیم که مصوبه سند تدبیر و توسعه استان بند بازرگانی محصولات کشاورزی که مقرر شده بود در 10 نقطه از شهر، میادین عرضه مستقیم محصولات کشاورزی احداث کنند را اجرایی کنند تا بیش از این مصرف کنندگان کلان‌شهر تبریز متضرر نشوند.

 مهری افزود: امیدواریم بعد از گذشت یک‌سال از اجرای قانون تمرکز، وظایف جهادکشاورزی و واگذاری برخی از وظایف از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهادکشاورزی در خصوص واگذاری منابع فیزیکی، مادی، انسانی، نرم افزاری و انتقال تجارب نیز اقدامات ضروری انجام گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: