پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
عجب شیر پرس - رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ادامه دیدارهای مردمی هفتگی خود با هدف رسیدگی به مشکلات مردم و آسیب‌شناسی رویه‌های موجود، در مجتمع قضایی شهید باهنر حضور یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، یحیی جعفری در ادامه دیدارهای مردمی هفتگی خود با هدف رسیدگی به مشکلات مردم و آسیب‌شناسی رویه‌های موجود، در مجتمع قضایی شهید باهنر حضور یافت و ضمن گفت‌‎وگو با مراجعان دستورات و ارشادات لازم را صادر کرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در جریان این ملاقات مردمی، پس از استماع درخواست‌های متقاضیان و مطالعه موردی پرونده‌های آنها با در نظر گرفتن جهات قانونی و تناسب میان موارد مندرج در پرونده‌ها و درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را در خصوص دقت و تسریع در رسیدگی به مراجع و شعب ذیربط قضایی ابلاغ کرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، با تشریح برخی موارد و موضوعات مطرح شده از جانب مراجعه‌کنندگان بیان کرد: مواردی از قبیل اطاله دادرسی و موانع اجرای رای و ارشاد در محاکم وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه ورودی زیاد، کمبود قاضی و بلاتصدی بودن برخی شعب هم موجب سختی کار در این مجتمع شده و پاسخگویی به موقع و سریع به مراجعات را در برخی شعب را با چالش مواجه کرده است، البته مدیریت دادگستری با حمایت رئیس کل در صدد تامین نیرو هستند و باید این نقیصه برطرف شود.

دیدارهای مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به اشکال مختلفی از جمله، ملاقات‌های مردمی و میزهای خدمت هفتگی، بازدیدهای میدانی از مجتمع های قضایی و گفت‌وگوی چهره به چهره با همکاران و مراجعان مردمی، دیدار مستقیم و بدون واسطه با مراجعه‌کنندگان در دفتر کار خود، حضور در مساجد و گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم برگزار می‌شود.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون رئیس کل محاکم در امور کیفری، علی زاده سرپرست مجتمع قضایی شهید باهنر، کرمی جانشین سرپرست مجتمع و فلاح مدیر دفتر کل محاکم، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران را در پاسخگویی به مراجعان محترم مردمی همراهی کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: