شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
عجب شیر پرس - مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: تا حد زیادی از امکانات سازمان، تولید داخل کشور است؛ اما در بعضی وسایلی که تکنولوژی بالایی دارند هنوز وابسته به خارج از کشور هستیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی جمالی درباره امکانات و فناوری‌های سازمان انتقال خون گفت: ما تمامی فناوری‌ها را داریم، اما بعضی از آن‌ها را به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته ایم توسعه دهیم. در این زمینه نیروی انسانی، تکنولوژی و دانش فنی را داریم، اما نیازمند حمایت مالی دولت هستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: تا حد زیادی از امکانات سازمان تولید داخل کشور هستند که از جمله آن ها می‌توان به دستگاه اشعه که سازمان انرژی اتمی تامین کرده و دستگاه سانتریوفیوژ یخچالی اشاره کرد. البته که در بعضی وسایلی که تکنولوژی بالایی دارند هنوز وابسته به خارج از کشور هستیم.

به گفته مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور یکی از امکانات دیگری که ایجاد شده بحث انتقال خون سیار توسط اتوبوس‌ها در همه مناطق کشور است.

جمالی گفت: اتوبوس‌های سیار ما در همه مناطق کشور فعال هستند که البته حمایت مسئولین در این زمینه باید بیشتر شود تا حتی در دورترین روستاها نیز امکان اهدای خون باشد.

به گفته مدیر عامل سازمان انتقال خون مردم بعضی روستا‌ها باید صد‌ها کیلومتر طی کنند تا بتوانند خون اهدا کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: