پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
عجب شیر پرس - رییس اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی شاهرود با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ تُن گوشت شترمرغ در شاهرود تولید می‌شود، گفت: وزن گوشت شترمرغ بالغ بطور میانگین ۴۰ کیلوگرم است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اسماعیل قلیان افزود: سالانه تعداد ۱۰هزار قطعه شترمرغ در مزارع پرورش این حیوان در شاهرود رهاسازی می‌شوند و پرورش می‌یابند که علاوه بر گوشت از تخم، چربی و پوست آن نیز استفاده می‌شود.

وی ابراز داشت: بوقلمون هم از دیگر ماکیان بشمار می‌رود که پرورش این حیوان در باغ‌ها و خانه‌های روستایی برخی از مردم شهرستان شاهرود انجام می‌شود.

قلیان با بیان اینکه پرورش بوقلمون به‌صورت سنتی در این شهرستان مدتی است که از سوی مردم مورد اقبال قرار گرفته، تصریح کرد: برنامه‌هایی برای پرورش صنعتی این پرنده در دستور کار است.

رییس تولیدات دامی جهادکشاورزی شاهرود ادامه داد: قبل از همه‌گیری کرونا ۲۸ هزار و ۷۰۰ کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود داشت، افزود: این میزان در حال حاضر به ۳۳هزار کلونی زنبور عسل افزایش یافته است.

قلیان اظهار داشت: پس از سفر رییس جمهوری به استان سمنان با تمهیدات اتخاذ شده پرورش زنبور عسل در این استان ۸.۶ درصد رشد یافت.

رییس تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۴۱درصد کلونی‌های زنبور عسل استان سمنان در شاهرود قرار دارد که بهره‌برداران از آن عسل برداشت می‌کنند.

وی ادامه داد: میزان برداشت عسل از کلونی‌های زنبور عسل در این شهرستان امسال یکصد تن پیش بینی می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: