پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
فرماندار تبریز:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز با بیان اینکه مردم ستون و پایه رشد و توسعه کشور محسوب می شوند ، گفت: یکی از الزامات توسعه سیاسی مشارکت و همراهی آگاهانه مردم در انتخابات است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی فر شامگاه شنبه در همایش انتخابات و مشارکت حداکثری در تبریز با بیان اینکه امنیت پیش نیاز توسعه است، افزود: حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای مردم موجب تقویت پایه های نظام می شود .
وی اظهارکرد: شکوه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی با حضور آگاهانه مردم در همه صحنه های اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات قوام و دوام خواهد یافت و امنیت ملی و ثبات سیاسی ما به این وسیله تقویت می شود.
شهرتی فر گفت: اگر به دنبال عبور از چالش های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستیم باید بتوانیم نمایندگانی شایسته و در شأن نظام واشخاصی که دارای بینش سیاسی لازم و تجارب کافی برای نمایندگی و وکالت مردم هستند را انتخاب کنیم و به مجلس بفرستیم.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالاری دینی است ، گفت: وظیفه حقوقی و قانونی شهروندان مداخله آگاهانه در اداره امور جامعه است و حضور در انتخابات بهترین روشی است که به کل جوامع بشری اثبات کنیم جمهوری اسلامی پایبند مردم سالاری از نوع دینی است.
شهرتی فر تأکید کرد: مردم سالاری دینی یک امتیاز اعطا شده نیست، بلکه حق ملت است که با تقدیم هزاران شهید گلگون کفن به آن دست یافته ایم تا حکومت جمهوری اسلامی استمرار یافبد و آرمان های معمار کبیر انقلاب تحقق یابد.
فرماندار تبریز با اشاره به اختصاص 904 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ، گفت: 714 شعبه برای تبریز، 108 شعبه برای اسکو و 81 شعبه برای آذرشهر در نظر گرفته شده است .
شهرتی فر با اشاره به اینکه 13 هزار نفر مجری برگزار انتخابات هفتم اسفند در تبریز خواهند بود، از اختصاص یک شعبه برای ارامنه این شهر خبرداد .
وی گفت: از مجموع 283 نفر کاندیدای ثبت نامی حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر 164 نفر تأیید صلاحیت شده اند و برای نشستن بر شش کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.
دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و دور پنجم انتخابات مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: