شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
محمودی در نطق میان دستور:
عجب شیر پرس -عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در سفرهای استانی شتاب زده عمل نکنید و به شکلی عمل شود که ضمن مشاهده ثمرات و برکات این سفرها مدیران ارشد اجرایی کشور بتوانند با تمرکز بر انجام هر چه سریعتر تغییرات و انتصابات زیر مجموعه های دولت را از بلاتکلیفی خارج کرده تا به این ترتیب پروژه های نیمه تمام هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی در نشست علنی امروز (سه شنبه 18 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: از همراهی مردم صبور و عزیز ایران عزیز اسلامی دراین شرایط نامناسب اقتصادی قدردانی کرده و به عنوان یک مسئول به دلیل وضعیت موجود عذرخواهی می کنم و امیدوارم با مجموعه تصمیمات و اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی مشکلات و ثبات در اقتصاد در کشور باشیم.
نماینده مردم شهررضا و دهاقان در مجلس بیان کرد: دکتر رئیسی ضمن قدردانی از جنابعالی به دلیل توجه به حضور در بین آحاد مردم در مناطق مختلف کشور انتظار داریم در سفرهای استانی شتاب زده عمل نکرده و به شکلی عمل شود که ضمن مشاهده ثمرات و برکات این سفرها مدیران ارشد اجرایی کشور بتوانند با تمرکز بر انجام هر چه سریعتر تغییرات و انتصابات زیر مجموعه های دولت را از بلاتکلیفی خارج کرده تا به این ترتیب پروژه های نیمه تمام هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور هر چند تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان قسم خورده این نظام قابل چشم پوشی و اغماض نیست اما به دلیل ضعف در عملکرد مدیران دولت قبلی و عدم اقدامات موثر و قابل توجه مدیران اقتصادی دولت سیزدهم، متاسفانه به دلیل وضعیت معیشتی نامناسب سفره های مردم کوچک شده است لذا انتظار می رود ضمن تقویت تیم اقتصادی به منظور اتخاذ تصمیمات موثر شاهد وحدت رویه در گفتار، عملکرد و جلوگیری در انشقاق در تصمیم گیری های تیم اقتصادی دولت باشیم.
این نماینده مجلس اظهار داشت: جناب آقای دکتر رئیسی متاسفانه کم توجهی به یکی از حساس ترین و موثرترین وزارتخانه های یعنی وزارت آموزش و پرورش باعث شده است تا با تاخیر حدود سه ماهه شاهد معرفی وزیر پیشنهادی باشیم. آقای رئیس جمهور قطعا آحاد جامعه مرهون تلاش های بی وقفه معلمانی هستند که با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبه رو بوده و حداقل انتظار این عزیزان یعنی اجرای طرح رتبه بندی در کوچه پس کوچه های بین بهارستان و پاستور بلاتکلیف است که امیدواریم با رای بالای مجلس مصوب و تا قبل از پایان سال توسط دولت به اجرا برسد.
محمودی در ادامه نطق بیان کرد: آقای دکتر رئیسی تعداد قابل توجهی از دانش آموزان بی بضاعت ترک تحصیل کرده اند که قطعا ما و شما درپیشگاه قادر متعال پاسخگو خواهیم بود لذا تقاضا داریم در این موضوع به صورت جدی ورود و تصمیم گیری کنید.
وی اظهار داشت: جناب آقای دکتر رئیسی یکی از بحران های موجود در کشور تامین آب شرب پایدار در شهرستان های دارای تنش آبی است که استان اصفهان و شهرستان شهررضا از همین جمله و در زمره مناطق بحرانی کشور قرار دارند، لذاشایسته است در لایحه بودجه 1401 طرح های تامین و انتقال آب شرب و همچنین اجرای شبکه جمع آور فاضلاب با هدف استفاده از پساب تولیدی در واحدهای صنعتی و کاهش برداشت از ذخایر زیر زمینی در ردیف طرح های اولویت دار دولت قرار گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور منطقه ویژه اقتصادی شهررضا و تعداد قابل توجهی از مناطق ویژه و آزاد کشور برای صدور مجوز یا رفع مشکلات منتظر تشکیل شورای عالی مناطق هستند که ظاهرا به دلایل مختلفی این جلسه برگزار نمی شود لذا از جنابعالی تقاضا داریم که دستور مقتضی صارد کنید.
محمودی اظهار داشت: جناب آقای دکتر رئیسی از حضرتعالی انتظار داریم استفاده از بانوان توانمند ایران اسلامی در جایگاه های مدیریتی را فراموش نکنید، وضعیت فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجبات نگرانی فعالان و دلسوزان جامعه بزرگ کارگری به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه را ایجاد کرده لذا مطالبی را خطاب به وزیر جوان بیان می کنم.
وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی و زیر مجموعه های آن ضمن تعلق به جامعه کارگری اعم از شاغل و بازنشسته یک مجموعه کاملا تخصصی است لذا انتصابات سیاسی و غیرکارشناسی آسیب های غیرقابل جبرانی در بر دارد، در آستانه 29 آبان و سالروز تصویب قانون کار متذکر می شود که در برخی جلسات و محافل مباحث احساسی و غیرکارشناسی در خصوص اصلاح یا تغییر قانون کار مطرح می شود بنابراین از جنابعالی به عنوان متولی اجرای قانون کار انتظار داریم در صورت ضرورت اصلاح موادی از قانون کار نسبت به تدوین لایحه و استفاده از نظرات نخبگان و پیشکسوتان جامعه کارگردی اقدام کنید تا شاهد حذف اندک حمایت های قانونی از کارگران نباشیم. اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار گیرد.
این نماینده مطرح کرد: وزیر راه و شهرسازی 10 پروژه  نیمه تمام با پیشرفته فیزیکی بیش از 50 درصد اعم از تکمیل پروژه سه خطی جاده اصفهان- شهررضا، تقاطع غیر همسطح شهید سلیمان، جاده هونه جان به گرمود، زیر گذر شهر منظریه، جاده گوهرویه به یحیی آباد و رفع نقاط حادثه خیز، جاده دهاقان و بروجن و تحویل تعداد از واحد مسکن شهررضا در انتظار تعیین تکلیف از سوی آن  مجموعه است لذا می طلبد به موضوع ورود کنید و دستورات لازم را صادر کنید.
محمودی در ادامه مطرح کرد: وزیر اقتصاد و دارایی متاسفانه برخی از بانک ها در شرایط نامناسب اقتصادی  به جای تسهیل در تامین منابع مالی و پرداخت تسهیلات بر مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان افزوده اند لذا ورود جدی و موثر جنابعالی به این موضوع و همچنین بیان مطالب شفاف و صریح در خصوص بازارسرمایه و برنامه های قابل اجرا در کوتاه و میان مدت مورد انتظار است.
نماینده مردم شهررضا و دهاقان در مجلس اظهار داشت: وزیر جهادکشاورزی تامین و توزیع ناعادلانه نهاده های دامی در تامین نهاده ها در بازار ازاد و با قیمت های بسیار بالا و عدم تناسب قیمت محصول تولیدی اعم از گوشت و شیر بستر کشتار دام مولد را فراهم کرده بنابراین در صورت عدم ورود جدی برای حل مشکلات دامداران درآینده ای نچندان دور شاهد نابودی این صنعت خواهیم بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: