يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
عجب شیر پرس - رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۹۹۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۱۳ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بهنام خسروی افزود: با تکمیل این تعداد طرح برای ۳۴ هزار نفر در استان اشتغالزایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید بیشتر شده است و افق روشنی برای این بخش می‌توان تصور کرد، اظهار داشت: در بخش صدور جوازهای تاسیس در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۲۷ درصد رشد حاصل شده و با وجود محدودیت‌ها در خصوص عرضه زمین اما تحقق سرمایه‌گذاری در استان از ۲.۱ درصد رشد برخوردار شده است.

خسروی از اعطای ۸۵۴ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان طی چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: ۷۷ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد تاکنون ۲۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات شده است.

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اعطای تسهیلات به واحدهای صادرات‌محور نیز هفت واحد به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به سه واحد پرداخت شده است و مابقی واحدها نیز در نوبت پرداخت هستند.

هم اینک ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

سهم بخش صنعت در تولید ناخالص چهارمحال و بختیاری ۱۲.۶ درصد است که این رقم با توجه به میانگین کشوری آن که ۳۴.۲ درصد است، نشان می‌دهد که بخش صنعت در استان همچنان دارای ظرفیت‌های بیشماری است که شکوفایی بیش ازپیش آن می‌تواند مسیر توسعه‌یافتگی چهارمحال و بختیاری را هموارتر کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: